OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team där du aldrig har tråkigt? Och drömmer du om att bli en del av något större? Till exempel en del av ett kreativt och innovativt designföretag med höga, hållbara ambitioner? I så fall har du chansen nu. Vi söker en utåtriktad och serviceinriktad Assistant Store Manager till vår eleganta designbutik i Stockholm, Kungsholmen.
Om jobbet
Som Assistant Store Manager blir du en del av en ledningsgrupp bestående av dig och en Store Manager. Ni kommer att ha ett nära samarbete kring utvecklingen av medarbetare, butiken och den dagliga verksamheten. Du kommer snart att uppleva butiken som din egen och att Bolia är en plats som ger utrymme för stor flexibilitet, ansvar och beslutsfrihet.
Dina uppgifter:
Ansvarig för butikens dagliga verksamhet, inklusive försäljnings- och budgetansvar
Motivera, coacha och leda butikens medarbetare
Utbildning och utveckling av butikens medarbetare
Rekrytering och sammansättning av ditt team
Vara en av de bästa säljarna och alltid vara en förebild
Optimal bemanningsplanering med smart planning
Säkerställa ett effektivt informationsflöde så att alla medarbetare alltid är uppdaterade
Fokusera på konceptet och att butiken är redo för kunderna
Synas i butik och på butiksgolvet
Genomföra Bolias affärsidé, strategi och rutiner i butiken
Följa Bolias värderingar
Dina kompetenser:
Du har lång erfarenhet från en ledande befattning, helst inom retail
Branschkunskap och erfarenhet på området designmöbler eller inredningstillbehör är en fördel
Du har en hands-on mentalitet och kan gå i täten när det gäller alla typer av uppgifter
Du kan dokumentera goda resultat – även inom ledarskap
Du är bra på att kommunicera och motivera dina medarbetare
Du är initiativrik och strukturerad
Du har god förmåga att planera, genomföra och slutföra uppgifter
Du är inte rädd för att delegera, men deltar även gärna själv i uppgiften
Du har ett naturligt intresse för design och inredning
Du talar och skriver engelska på minst samtalsnivå
Du behärskar it/Office-paketet på hög nivå
God it-förståelse är generellt en fördel eftersom vi är ett digitalt företag med många olika och flera komplexa program
Din framgång i rollen återspeglas av dina medarbetares framgång och den höga standarden i butiken. Som Assistant Store Manager har du förmågan och känner dig bekväm med att fatta rätt beslut i en hektisk vardag. Som person är du effektiv och flexibel, men du är också vänlig, positiv, empatisk och bra på att läsa människor och situationer.
Har du kunskap om möbler är det en fördel, men vi ger dig naturligtvis grundlig utbildning i Bolias koncept och sortiment.
Förväntningar:
När du arbetar på Bolia kan du förvänta dig en dynamisk och alltid spännande arbetsmiljö. Vi försöker alltid utveckla, utmana, förfina och förnya oss själva. Vi kallar det stolt "Always in Beta". Vi förväntar oss naturligtvis att du trivs i en sådan miljö och uppskattar att ingen dag är den andra lik.
Vi förväntar oss också att du söker jobb hos Bolia eftersom du brinner för att bidra till att utveckla vårt företag och för att du vill skapa nöjda kunder och anställda som överträffar allas förväntningar.
Du erbjuds:
Ett spännande och utmanande jobb på ett internationellt innovativt designföretag som hela tiden förändras
Ett av Europas mest spännande och proaktiva designvarumärken med stor marknadspotential
Ett företag med högt i tak där en informell ton och det sociala värderas högt
Skickliga och kompetenta kollegor över hela Europa samt ett företag med positiva värderingar
Ett jobb med ansvar och inflytande, samt stora möjligheter till personlig utveckling genom ansvar och meningsfullt arbete
Konkurrenskraftig lön och goda anställningsvillkor
Världens bästa kollegor
Meningsfullt arbete
Vi strävar alla i riktning mot samma mål: att ha nöjda kunder världen över. Och vi tror att rätt ramar och en lagom dos frihet kan ge just det. Därför uppmanar vi alla våra medarbetare att inte vara rädda för att ta ansvar, fatta beslut eller göra fel. Det viktigaste är ett starkt fokus på kundupplevelsen, inspirationen i butikerna och sammanhållningen.
Vi vill också ha branschens mest talangfulla ledare, och därför lägger vi mycket tid och kraft på att utveckla, utmana och utbilda våra ledare. Vi tror nämligen att en bra ledare kan skapa trivsel på arbetsplatsen genom en positiv och innovativ arbetsmiljö. Och det kommer också att vara din primära uppgift: att skapa motiverade medarbetare som lyckas och som gör sitt bästa för att ge alla kunder en extraordinär upplevelse. Och du går naturligtvis först i ledet när det gäller att få nöjda kunder och enastående upplevelser.
Bra att veta
Vi håller intervjuer fortlöpande och därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan nu snarare än sedan. Platsannonsen tas bort så snart vi har fått in tillräckligt många ansökningar eller när rätt kandidat har hittats. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Store Manager Amanda Larsson på telefon 073- 4247408.
Självklart behandlar vi din ansökan helt konfidentiellt.
Vi ser fram emot att höra från dig och skapa något alldeles unikt tillsammans.
Välkommen till Bolia
Vi är födda i Danmark med naturen och det skandinaviska designarvet som vår största inspiration. Och när vi skapar designkollektioner är det med kreativitet, innovation och hållbarhet i fokus. Vi jobbar alla som ett enda stort team, utmanar det vanliga, söker det extraordinära och vi gör alltid vårt bästa och hjälper varandra. Ett företag med ett mål: nöjda kunder världen över.
Vi är ett globalt företag, men vi är inget traditionellt möbelföretag. Vi skapar designföremål och speciella upplevelser som inte bara begränsar sig till design. Därför har vi ett alldeles eget sound, ekologiskt kaffe och vår egen doft. Allt för att kunna erbjuda våra kunder och dig något utöver det vanliga och förväntade.