Assistent

Arbetsbeskrivning

Assistent

AOV:2013:51


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Arbete och välfärdsförvaltningen är organiserad i fem verksamheter, Utveckling och service, Barn och unga, Utbildning och arbete, Vuxenvård och Utredning. Till Ekonomiskt bistånd grupp 1, som ingår i Utredning, behöver vi nu rekrytera en assistent.

Arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen, att arbeta med handläggning av ekonomiskt bistånd i ärenden med planering över längre tid, samt med övriga administrativa uppgifter som förekommer i gruppen. Du kommer att få dina uppdrag av socialsekreterare samt enhetschef.

Kvalifikation
Du ska ha lägst gymnasieutbildning, gärna med social eller ekonomisk inriktning samt dokumenterad erfarenhet av att tidigare ha arbetat som administrativ assistent. Då arbetet bygger på kommunikation och dokumentation krävs att du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift, att du är en god administratör och har mycket god vana från datoranvändning. Erfarenhet från verksamhetssystemet Procapita anses som meriterande.
Personliga egenskaper som värdesätts högt är samarbetsförmåga samt flexibilitet då arbetsuppgifterna är föränderliga och uppdragen kommer från flertalet medarbetare.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde snarast. Provanställning kan komma att tillämpas.

För mer information, ta kontakt med
Maria Sjöberg Olsrup, Enhetschef, 044-13 69 81 eller 044-13 55 58

För facklig information, ta kontakt med
Andreas Jeppsson, SSR, 044-13 53 84
Carina Sickeldal, Vision, 044-13 48 83

Sista ansökningsdatum
2013-10-30

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 16 oktober 2013

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024