OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang, helhetssyn och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult. Vi är en av Nordens största rådgivare inom samhällsplanering och projektering. Med helhetsperspektiv och tydlig miljöprofil hjälper vi våra uppdragsgivare att lyckas på resan från vision till verklighet.
Job DescriptionAtt utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult.
På Norconsult är vi 12 assistenter som stöttar våra uppdragsledare och chefer i hela landet fördelat på våra fyra affärsområden. Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en assistent som vill vara en del av vår resa när vi hjälper våra uppdragsgivare att lyckas från vision till verklighet.
Du kommer att arbeta brett och stötta vår Marknads- och utvecklingschef samt övrig personal på vårt kontor tillsammans med en assistentkollega. Vi är cirka 100 medarbetare i Stockholm. Norconsults kontor i Stockholm präglas av ett gott samarbete där vi har högt i tak och en öppen attityd. Under året sker också återkommande aktiviteter för hela assistentgruppen på Norconsult.
Vårt kontor i Stockholm är beläget i fina lokaler på Kungsholmen i Stockholm med närhet till både tunnelbana och andra kollektiva transporter.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du till cirka 50 % ska stötta vår Marknads- och utvecklingschef med förekommande arbetsuppgifter. Resterande tid kommer innebära att du tillsammans med din närmsta assistentkollega stöttar upp inom affärsområdet Arkitektur & Samhällsplanering såväl som kontoret i dess helhet. Du ska även agera stöd till våra uppdragsledare genom att vara behjälplig med relevanta rapporter, stötta upp med fakturering gentemot kund samt stötta i skapandet av prognoser men även hålla koll på de villkor som styr våra kontrakt.
Du skall agera som ett projektstöd i alla våra uppdrag med ett ekonomiskt fokus på alla delar i våra projekt; uppstartsfas, genomförande samt avslut. Det innebär vidare att du ansvarar för att inhämta förfrågningsunderlag från olika system och digitala portaler samt vara drivande i anbudsskrivningar m.m. Det förväntas även viss avtalsförvaltning som innebär att du skall kunna läsa och förstå innebörden av ramavtal samt kunna administrera detta på ett professionellt sätt.
Tjänsten innebär också att du i viss omfattning kommer arbeta i receptionen och möta både externa kunder såväl som medarbetarna på företaget. I detta ingår även ett visst ansvar för post samt beställningar av kontorsmaterial liksom att säkerställa att våra lokalytor ser trevliga och fräscha ut.
Vi vill att du:
• Har minst 5 års erfarenhet av en liknande tjänst med fokus på offentliga upphandlingar
• Har kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Har erfarenhet av Opic Visma TendSign eller andra e-verktyg för upphandlingar
• Har mycket goda datorkunskaper inom Officepaketet
• Har mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av Maconomy, Adobe Photoshop och Indesign.
Som person värderar du en god service och förstår att du är en viktig del av vår affärsprocess. Vi förutsätter att du är organiserad och har respekt för att deadlines och andra tidsplaner måste hållas. Vi ser gärna att du tycker om en varierad arbetsdag då du kan behöva stötta upp i flera uppdrag samtidigt. Det är viktigt att kunna vara självständig men även ha en god samarbetsförmåga. Vi ser det som självklart att du har en positiv grundinställning och inte räds för att ta dig an nya arbetsuppgifter.
Vi erbjuder dig
• En anställning i ett företag som till 100 % ägs av sina medarbetare
• Bra anställningsvillkor
• Inspirerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka
• Våra värderingar som innebär att vi är kompetenta, engagerade, inkluderande och pålitliga. Detta präglar vårt arbetssätt internt och i alla våra möten med omvärlden
• Sommar- och vintertid
Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Our OfferEn anställning i ett företag som till 100 % ägs av sina medarbetare
Spännande och intressanta projekt
Bra anställningsvillkor och goda karriärmöjligheter
Kompetensutveckling
Samarbete med många olika kompetenser över hela Sverige och i olika länder
NA
Kontaktpersoner på detta företaget
Tony Strandberg
+46 31507256 , +46 703990802
Johan Saltin
+46 768784694
Anna Thomsen
+46 31507383
Magnus Olov Jansson
+46 767640009
Maria Hjort
+46 767640059
Jessica Eriksson
+46 768430047
Malin Roos
+46 730791992
Anna Kristina Cyrén
Marta Juhlén
+46 767640006
Mikael Eriksson
+46 734228889