Assistent

Arbetsbeskrivning

Assistent

OMS:2013:101


Omsorgsförvaltningen, Ekonomienheten
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten (LOV).

Ekonomienheten svarar inom omsorgsnämndens verksamhetsområde för
- Samordning och utveckling av processer kring i huvudsak resursfördelning/budget, redovisning, upphandling och intern kontroll
- Stöd till nämnd och verksamhetsföreträdare i ekonomistyrningsfrågor
-Samordning av avgiftshantering
Enheten har nio stycken medarbetare och leds av enhetschef.


Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett arbetslag inom avgiftsgruppen. Gruppen består av en planeringssekreterare och fem assistenter.
Du arbetar mot verksamhets-, enhetschefer samt övrig personal inom omsorgsförvaltningens verksamhetsområde samt mot externa kontakter, såväl privata utförarare som medborgare. Dina arbetsuppgifter inom avgiftsområdet kommer i huvudsak att bestå av:
- Administration av avgiftsdebitering av olika insatser inom ramen för SOL, HSL och LSS lagstiftning
- Stöd och service i avgiftsfrågor

Kvalifikationer
Du har 3-årig gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk eller annan administrativ inriktning, som arbetgivaren bedömer som likvärdig.

Du har god datorvana och det är värdefullt om du kan hantera vårt verksamhetssystem Procapita. God kännedom om den kommunala organisationen är meriterande.
Som person har du förmåga att både arbeta självständigt och att samarbeta med andra. Du är flexibel och har initiativförmåga. Du trivs i en tempofylld miljö och klarar att arbeta med tidvis hög belastning och absoluta tidskrav. I övrigt ska du vara serviceinriktad och noggrann.

Anställningsvillkor
Vikariat tom 2014-12-31, 100%, med möjlighet till förlängning.
Tillträde snarast möjligt eller efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Ekonomichef Lars Agardius, 044/0733-13 68 16

För facklig information, ta kontakt med
Vision Annika Loven, tel 044-13 68 32

Sista ansökningsdatum
2013-11-10
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Katerina Jernek, tel 044-13 68 34.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 25 oktober 2013

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024