Assistent

Arbetsbeskrivning


Arbetsplats
Miljöenheten.

Arbetsuppgifter
Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är ärenderegistrering, fakturering, granskning av fakturor, arkivering och sekreterare i myndighetsnämnden.

Sekreterare i myndighetsnämnden innebär bland annat att upprätta kallelser, protokoll och att skicka ut information till nämndsledarmöten.

Andra arbetsuppgifter som tillkommer är hantering av parkeringstillstånd i kommunen och svara på frågor från allmänheten.

Kvalifikationer/utbildning
Assistenttjänsten är en omväxlande tjänst som kräver en positiv, serviceinriktad och initiativrik person.
Du behöver ha 3-årig gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi.
Du bör ha god datorvana och vara van användare av ordbehandlingsprogram
(officepaketet).
Du ska ha serviceanda, tycka om att prova nya saker och kunna ta egna initiativ.
Du ska också ha goda kunskaper i svenska språket.

Meriterande erfarenheter är att ha arbetat som nämndsekreterare, arbetat med fakturering, ärenderegistreringar och arkivering.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Övrigt
Provanställning kommer att tillämpas.

Varaktighet och Sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning med tillträde snarast.

Heltid.

Upplysningar lämnas av
Miljöchef, Karin Hansson, 0651-181 36.

Fackliga kontaktpersoner

Sista ansökningsdag
2014-02-21

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Swed
0651-181 07
Lisa Sjöström

Eva Berglund-Carlén
070-1902902
Elisabeth Fransson

Kjärstin Öhman

Eva Berglund-Carlén

Eva Åsåker

Inga-Lill Öjemark

David Norman

Carina Bryngelsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljusdals kommun LJUSDAL
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 3 februari 2014

Besöksadress

Förvaltningshuset
None

Postadress

None
LJUSDAL, 82780

Liknande jobb


6 oktober 2024

Administratör till Drift och förvaltning

Administratör till Drift och förvaltning

25 september 2024

4 oktober 2024