OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningskontoret är den samlade resurs som står till förfogande för kommunens centrala politiska ledning - kommunstyrelsen och personalnämnden. Förutom uppdraget mot den politiska verksamheten, har förvaltningen ett uppdrag och är en kompetensresurs för kommunchefen, kommunens ledningsgrupp, de övriga förvaltningarna och de kommunägda bolagen, för ledning och utveckling av kommunkoncernen utifrån gemensamma visioner, mål och uppdrag. Uppgiften är att vara en kompetensresurs för ledningen till att utveckla och säkerställa en välfungerande och effektiv kommunal arbetsorganisation och att initiera projekt som bidrar till utvecklingen av Skellefteå kommun som plats med kunden/medborgarna i fokus. Här samordnas också arbetet med att skapa väl fungerande demokratiska styrformer.
Referensnummer 002
Skellefteå är Norrlands och Sveriges till ytan största kustkommun och en plats med ovanligt bra förutsättningar för att väcka nya tankar, förverkliga drömmar och välja sin egen väg. Med omväxlande årstider, rika naturtillgångar, korta avstånd och en starkt rotad kultur av kreativitet, entreprenörskap och föreningsliv gör vi intryck.
I Skellefteå bor ungefär 72 000 medborgare och vi ska bli fler! Vi skapar utrymme att växa genom det kanske allra mest värdefulla: våra egna och varandras idéer. Vår vision är: ”Skellefteå – en framsynt tillväxtkommun, attraktiv att bo och verka i, med målet att ha 80 000 invånare år 2030.”
***** Arbetsuppgifter *****
Näringslivskontoret arbetar både med strategiska och operativa tillväxt-och utvecklingsfrågor, som stimulerar och förser näringslivet med tjänster och service. Nu söker vi dig som är en kreativ och handlingskraftig mångsysslare med glimten i ögat.
Som assistent på näringslivskontoret skapar du bästa möjliga förutsättningar för de som arbetar på Näringslivskontoret att fungera i sina respektive roller och uppdrag. Du kommer även att ha ansvar för vissa egna mindre projekt. I din roll är kundfokus en självklarhet i allt du gör.
Dina arbetsuppgifter kommer att variera mycket och förändras utifrån hur behoven ser ut. Några exempel är:
* möta våra besökare
* boka möten och resor
* planera och organisera besök
* uppdatera webben
* göra presentationer
* ansvara för det praktiska på kontoret
* marknadsföra/informera i sociala medier
***** Kvalifikationer *****
Du är ordningsam och har ett positivt förhållningssätt där din entusiasm och arbetsglädje smittar av sig på andra. Du är en lagspelare som får saker gjorda.
Du ska ha:
* relevant utbildning för arbetsuppgifterna
* goda kunskaper i officepaketet
* erfarenhet av enklare produktion av trycksaker/original
Det är meriterande om du har kunskaper om marknadsföring via webb/sociala medier.
Du har förmågan att:
* hantera det svenska och engelska språket flytande, både muntligt och skriftligt
* bemöta andra människor med ett genuint värdskap och på ett förtroendeingivande sätt
* se och förstå kunders behov
Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Välkommen med ansökan som du gör via länken i den här annonsen.
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbeds då vi sköter rekryteringen själva.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Larsson, chef Kvalitet och förnyelse
0910-73 50 00
Hanna Lundgren, förvaltare
0910-73 50 00
Tom Jakobsen, Experis
0910-58 66 92.
Anna-Karin Abrahamsson, SACO
070- 724 68 18
Håkan Lundberg, Vision
0910-73 50 00
Bengt Ivansson, näringslivschef
0910-73 50 00, 070-557 11 22
Tomas Öhlund, näringslivsutvecklare
070-318 38 02
Helena Renström, marknadschef
0910-73 50 00
Therese Mossberg, kommunikatör
0910-73 50 00
Christina Nyberg, Vision
0910-73 50 00