OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknadsenheten är kommunens enhet för sysselsättning och utveckling av arbetslösa Arbogabor.
Enheten sysslar också med rehabilitering och utredningar.
Då vårt administrativa nav nu går i pension söker vi en efterträdare till henne.
Arbetsuppgifter:
Återsökning och fördelning av statsbidrag, personalredorare, fakturor och faktureringshantering, posthantering, sekreterarskap, central telefonbevakning samt allmänna kontorsgöromål. Tillsammans med övrig personal stötta de arbetslösa till att få ett starkare fotfäste på den ordinarie arbetsmarknaden.
Kvalifikationer:
Möjlighet att under längre tid arbeta heltid.
Ekonomiskt kunnig och ha lätt för siffror.
Datakunnig i Officepaketet samt kunskaper i diarieföring och arkivering.
Stor social kompetens, ordningssinne, organisationsförmåga samt viljan att utveckla sitt jobb.
En förutsättning är att kunna hålla många bollar i luften samtidigt.
Meriterande är också körkort och tillgång till bil samt kunskaper om arbetsmarknadsfrågor och de arbetslösas situation.
Placering: Arbetsmarknadsenheten, Norra Ågatan 3