Assistent

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige och internationellt.Det innebär att vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap.Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3000 anställda.

Till tillståndsenheten i Uppsala söker vi en Assistent

Arbetsuppgifter
Som assistent registrerar, kompletterar och expedierar du ärenden samt förordnar biträden och skickar kallelse till utredningar.Andra uppgifter för dig är att svara för dossierhantering, arkiv och blankettförråd.Du utför dessutom övriga allmänna kontorsgöromål.Arbetet innebär kontakter med sökande och referenspersoner.Visst beslutsfattande i tillståndsärenden samt receptionsarbete kan ingå.

Kvalifikationer
Du bör ha utbildning på gymnasienivå och några års relevant arbetslivserfarenhet.Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, ha goda kunskaper i engelska och gärna ytterligare något språk.Då du kommer att arbeta tillsammans med andra i grupp är det särskilt viktigt att du har god samarbetsförmåga.Du måste dessutom vara serviceinriktad, noggrann och flexibel.Då enheten har en hög och periodvis ojämn arbetsbelastning är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och kan hantera olika arbetsuppgifter samtidigt.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Tillsättning sker under förutsättning att anställningen inte tas i anspråk av beredningsgruppen och under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vill du veta mer

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 0 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 18 juni 2007
  • Ansök senast: 25 juni 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010