Assistent

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgskontoret söker 1,0 assistent till myndighetsutövning äldreomsorg. Vård- och omsorgsnämnden har det samlade ansvaret för äldre- och handikappomsorgen i Norrköpings kommun. Myndighetsdelen är uppdelad i handikappkonsulenter, som handlägger ärenden främst enligt LSS samt biståndshandläggare, som handlägger enligt SoL. Totalt 32 biståndshandläggare arbetar på tre kontor med en assistent per kontor. I arbetet ska du vara stöd och hjälp till biståndshandläggarna med traditionella kontorsuppgifter, ha hand om lönerapportering (i Palett), vara ansvarig för hanteringen av larm till brukarna, ansvara för visst statistikuttag i olika verksamhetssystem , hantera akter, vara ansvarig för visst utredningsarbete och beslutsfattande enligt olika lagar (utredning och beslut av dubbla boendekostnader och individuellt belopp). Vi söker dig, som har gymnasiekompetens med inriktning mot ekonomi och/eller administration eller ska du ha förvärvat kunskaper genom praktiskt arbete. Du ska ha lätt för att samarbeta och samtidigt kunna arbeta självständigt. Du är flexibel, har lätt för att lära, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har datavana. Det är en fördel om du har kunskaper om kommunens organisation och speciellt om vård och omsorg.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024