OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barn- och utbildningsförvaltningens kansli är en arbetsplats med ca 20 medarbetare indelade i tre team som arbetar med administration, ekonomi, personal, utvecklings- och utredningsarbete. Kontoret finns på Norrgatan 25 i Varberg. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Annonsering av tjänster. Kontaktperson gentemot vår IT-drift i vissa frågor. Arbeta med vår hemsida och vårt nya intranät. Administrativa kontorsuppgifter. Ingå i vår planerade vikarieanskaffningsenhet. KVALIFIKATIONER Utbildningskrav: Gymnasieutbildning (helst inom kontor, administration). Datorutbildning (motsv. datorkörkort). Gärna någon form av vidareutbildning inom administration och/eller IT/kommunikationskunskap (t.ex. högskolekurs eller KY-utbildning). Erfarenhetskrav: Administrativt arbete inom offentlig sektor. Arbete med datorer, goda kunskaper i Office, gärna erfarenhet från arbete med hemsidor. Vi ser det som värdefullt om du även har erfarenhet av arbete inom skola eller förskola.