OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Max Matthiessen är Sveriges ledande oberoende rådgivare inom personrelaterade försäkringar och pensionssparande.Max Matthiessen grundades redan 1889 och intäkterna uppgår idag till cirka 500 MSEK.Bolaget har 360 medarbetare på 18 orter i Sverige.Max Matthiessen är ISO-certifierat och alla rådgivare är certifierade av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm.Företaget ingår i Carnegiekoncernen, som under många år också varit vår strategiska partner inom Private Banking och Asset Management.Tjänsten avser ett vikariat på heltid under en föräldraledighet med möjlighet till ev.tillsvidare anställning efter vikariatets slut.Om du söker nya förändringar och nya utmaningar ska du absolut anmäla ditt intresse till tjänsten! I arbetsuppgifter ingår bland annat att arbeta med administration kring våra kunder samt att ha kontakter med såväl kunderna som försäkringsbolagen.Ett krav för denna tjänst är att du har minst tre års arbetslivserfarenhet från branschen och inom Liv-administration och/eller tjänstepensioner.Du är en god administratör som arbetar noggrant, självständigt, ansvarsfullt och som kan ta initiativ och fatta egna beslut.Du har ekonomisk gymnasiekompetens eller motsvarande.Har du Liv-diplom eller motsvarande är det extra meriterande.