OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen, IAF, är en statlig myndighet som startade sin verksamhet den 1 januari 2004 i Katrineholm. Myndigheten har ca 60 anställda. IAF svarar för den samlade tillsynen över arbetslöshetsförsäkringen. Rättssäkerhet, likabehandling och legitimitet är viktiga utgångspunkter för IAF:s uppdrag. De huvudsakliga uppgifterna för IAF är att svara för tillsyn över arbetslöshetskassorna, att granska Arbetsmarknadsverkets system, rutiner och handläggning av ärenden som gäller arbetslöshetsförsäkring samt att svara för försäkringsjuridiska uppgifter, bl. a. att representera staten i domstol i mål som gäller arbetslöshetsförsäkringen och att utfärda föreskrifter m.m. i enlighet med lagstiftningen. IAF strävar efter en balanserad köns- och åldersfördelning och värdesätter den kompetens som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Tjänsten som assistent är placerad på Kanslienheten. Enhetens uppgifter omfattar myndighetsgemensamma funktioner såsom personalfrågor, myndighetsjuridik, internationella frågor, informationsfrågor, löne- och ekonomiadministration, arkiv- och registreringsfrågor samt övriga gemensamma administrativa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter: Vi söker nu en vikarierande assistent som ska förstärka kansligruppen under våren och vid kommande föräldraledighet. Kansligruppen omfattar sju personer och har olika administrativa uppgifter av löpande karaktär, t.ex. posthantering, diarieföring, registrering och arkivering, ekonomi- och personaladministration, viss mötesadministration och konferensservice, beställningar och bokningar, växel/reception samt tillsyn av lokaler och arbetsplatsutrustning. Det finns en huvudansvarig för varje arbetsområde samt utsedda ersättare. Arbetspassen i växel/reception är schemalagda. Kvalifikationer: Den person vi söker är serviceinriktad, har lätt att samarbeta, är noggrann och kan ta eget ansvar. Lämplig utbildningsbakgrund är gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Datakunskaper är viktiga, t.ex. i Word och Excel. Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent eller löne-/personaladministratör, registratorsarbete eller arkivering inom statlig verksamhet är meriterande. Goda kunskaper i svenska är ett krav och kunskaper i ytterligare EU-språk är ett plus. Eftersom kansligruppen idag består av fler kvinnor än män välkomnar vi gärna manliga sökande.