OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare till vår avdelning Individ och Familj, en del av Socialförvaltningen i Lindesberg. Vi arbetar med handläggning av försörjningsstöd, barn och ungdomsärenden, missbruksärenden, dödsboutredningar och familjerätt. Arbetsuppgifter Arbetet består i att ta emot telefonsamtal gällande frågor kring socialtjänsten och försörjningsstöd. Du kommer att hantera postöppning, betala fakturor, inhämta och rapportera statistikuppgifter, handha socialregistret och arkivet samt många andra uppgifter. Kvalifikationer Du bör ha minst gymnasiekompetens och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kunskap i Officepaketet är nödvändigt och du kommer att vara en av tre systemadministratörer för avdelningens datorsystem, Viva. Att du har lätt för att samarbeta och har en positiv inställning uppskattas. Du bör tycka om att vara i händelsernas centrum, ha ett utpräglat ordningssinne och kunna kombinera högt tempo med god service.