OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assistent heltid till kommunförvaltningen. Detta är ett arbete för dig som gillar att ha många bollar i luften samtidig. Du kommer att arbete inom tre områden: 1. Du är miljö- och byggnämnds samordnare och sekreterare. Kommunen samarbetar med Lidköpings kommun inom miljö- och byggområdet. Personal från Lidköping utreder och handlägger ärenden och ansökningar. Ditt uppdrag består i att samordna ärenden inför beslut, skriva protokoll och expediera beslut. Du lämnar information till allmänheten om miljö- och byggfrågor. 2. Kommunen har ett Medborgarkontor. Din arbetsplats är i Medborgarkontoret och du skall tillsammans med övriga medarbetare på kontoret lämna information till allmänheten om kommunens serviceutbud samt handlägga och fatta beslut på delegation. 3. Du biträder administrativa chefen i arbetet med kris och sårbarhet och deltar i arbetet med planering, analyser och riskbedömning. Du deltar i planering och genomförande av övningar. Vi söker dig som är utåtriktad och tycker om att ha med människor att göra. Det är en fördel om du har erfarenhet från arbete i en politisk styrd organisation. Arbetet ställer krav på en god förmåga till problemlösning. Du skall vara initiativrik och ha förmåga att prioritera mellan många och skiftande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning. I din ansökan vill vi att du kortfattat berättar om dig själv, redogör för tidigare arbetslivserfarenheter samt skickar med en CV med referenser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Roger Rönnerhag
076-3930333
Staffan Melin
070-689 46 24
Mattias Ymefors, Enhetschef Stöd & Sysselsättning
0514-58286