OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om verksamheten
Hyresgästföreningen är en medlemsorganisation som verkar för hyresgästers intressen och rättigheter. Vi har över en halv miljon medlemmar och den övergripande verksamhetsidén är att alla har rätt till en god bostad till en rimlig kostnad. Vi är en partipolitisk obunden och demokratiskt uppbyggd organisation. Hyresgästföreningen stödjer hyresgästen i ett hyresförhållande och drivs utan vinstintresse. Vi har idag ca 75 000 medlemmar, varav cirka 1400 är aktiva som förtroendevalda och ett 90-tal anställda.
Arbetsbeskrivning
Hyresgästföreningen söker en assistent till den administrativa supporten för regionens Hyresgästföreningar. Din huvudsakliga arbetsuppgift innebär att stötta förtroendevalda men även tjänstepersoner på enheten för lokalt utvecklingsarbete. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där god kännedom om folkrörelsearbete och föreningskunskap är en stor fördel i arbetet. Vidare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta:
• Arbete med budget och verksamhetsstöd
• Sekreterar- och administrativt stöd, som protokoll och arkivering
• Svara för utveckling av rutiner och effektivare handläggning inom verksamhetsområdet kvalitetsuppföljning
• Upprätta och sammanställa statistiska uppgifter som berör verksamheten
• Övriga administrativa arbetsuppgifter som tryck, ekonomi, anmälningar, bokningar och registreringar
Vem är du?
Vi söker dig som har föreningskunskap och ett par års erfarenhet av likvärdigt arbete. Vidare har du en utbildning inom administration samt har goda kunskaper i PowerPoint och Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av folkrörelsearbete. Det kommer läggas stor vikt vid din personlighet. Som person har du förmåga att utveckla och behålla goda relationer med andra människor och du har god kommunikativ förmåga. Vidare är du lugn, stabil och kontrollerad och trivs med att arbeta i grupp där alla tar gemensamt ansvar. För att trivas i rollen är du kvalitetsmedveten och noggrann samt är mån om att leva upp till Hyresgästföreningens mål och kvalitetskriterier.
Du erbjuds
En tjänst som assistent till Hyresgästföreningens administrativa support. Tjänstens omfattning är på 50 % och är ett konsultuppdrag på sex månader med goda chanser till förlängning. Du kommer vara placerad i Göteborg.
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Maria Holmberg på tel: 0761 – 83 55 24 alternativt maria.holmberg@jurek.se
Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurek.se; vi tar inte emot ansökningar via e-post. Skicka in din ansökan redan idag då vi intervjuar löpande!
Start:
Omgående
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44