OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
"Landstinget Kronoberg är det lilla landstinget med de stora möjligheterna. Vårt fokus är att tillhandahålla en hälso- och sjukvård med god tillgänglighet och hög kvalitet. Vi arbetar för jämställdhet och mångfald och erbjuder en tobaksfri arbetsmiljö. Tillsammans bidrar vi till att nå visionen om ett gott liv i ett livskraftigt län". ARBETSUPPGIFTER Hjälpmedelscentralen är en del i landstingets Närsjukvård. Vi arbetar länsövergripande och vår målgrupp är personer med funktionsnedsättning och förskrivare av hjälpmedel. Vi arbetar med konsultation, utbildning, hjälpmedelsutprovning, anpassning, service och underhåll av hjälpmedel. På hjälpmedelscentralen arbetar idag hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, förrådstekniker, administratörer och pedagog. Arbetsuppgifter, . Administrera order via telefon, mail, weborder och i hjälpmedelssystemet Sesam. . Lotsa kunder rätt och besvara frågor från kunder i telefon eller som besöker oss. . Administrativa uppgifter som finns på en hjälpmedelscentral . Samordna transporter av hjälpmedel till våra kunder Vi arbetar med Sesam som är ett komplett system för hantering av hjälpmedel. Via Sesam sköter vi order, lager, inköp och service av hjälpmedel. Kopplat till Sesam finns webSESAM, en Internet-baserad lösning som ger användarna utanför hjälpmedelscentralen möjlighet att på ett enkelt sätt både hämta och registrera relevant information om patienter och deras hjälpmedel. Systemet är också kopplat till landstingets ekonomisystem A+. KVALIFIKATIONER . Mycket god datorvana . Kunna tala och skriva bra svenska . Tycka om att tala i telefon . Känsla för kundservice och lyhördhet i kontakten med kunderna . Erfarenhet från serviceyrken . Personliga egenskaper som social, flexibel, serviceinriktad, tålmodig och gott ordningssinne . Gärna kunskap om funktionshinder och kännedom om hjälpmedel Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Heltid, 40-timmars vecka. Vi är alltid tillgängliga måndag-fredag 08.00-16.00