OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samordningsavdelningen, ledningskontoret vid Hälsa och habilitering
Hälsa och habilitering är en ny förvaltning som samlar landstingets habiliteringsverksamhet samt en stor del av den anslagsfinansierade primärvården. Förvaltningen har även fått ett tilläggsuppdrag som gäller den samlade primärvården och som nu håller på att ta sin form.
Till vår samordningsavdelning söker vi nu en assistent på heltid. Tillträde snarast.
Halva tjänsten är för närvarande placerad på Primärvården men kommer från och med 1 januari 2016 att tillhöra Hälsa och habilitering. I den delen av tjänsten ingår att schemalägga, bemanna, följa upp tjänstgöringsrapporter för beredskapsverksamheten i länet. För uppdraget finns bra rutiner upparbetade med alla kontaktytor, både offentliga och privata vårdgivare samt enskilda läkare.
Den andra delen av tjänsten kommer till största delen innehålla att vara sekreterare vid möten kring Vård i samverkan samt publicera information från det arbetet. Andra arbetsuppgifter kommer mer att vara knutna till Hälsa och habiliterings FOU-avdelning och innebära att
• Publicera på nätet, både på den externa och interna webben.
• Konstruera webbenkäter och följa upp utvärderingar.
• Sköta administrationen kring forsknings- och utvecklingsmedel, t ex ta emot ansökningar, sammanställa information samt en del ekonomisk administration.
Arbetet kommer även att innehålla allmänna administrativa arbetsuppgifter.
Din kompetens
Du som söker ska ha en administrativ utbildning gärna med erfarenhet från arbete inom hälso-och sjukvård.
Det är viktigt att du är van att skriva och publicera på nätet. Du ska ha en känsla för svenska språket och lätt för att kommunicera i både tal och skrift. Du är van att arbeta självständigt och är flexibel och kan arbeta med flera uppgifter inom olika områden samtidigt. Arbetet förutsätter att du har god samarbetsförmåga, är noggrann och att du kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Frågor
Vill du veta mer, hör gärna av dig till assistent Anneli Eriksson, tel 018-611 76 09 om det gäller frågor som rör beredskapsverksamheten. Om det gäller frågor som rör den andra delen av tjänsten, kontakta gärna
FOU-chef Mia Pless, tel 018-611 62 36 och samordningschef Birgitta Mogård, tel 018-611 69 95
Välkommen med din ansökan via länken nedan
Märk ansökan med referensnummer HOH12/2014
Bifoga meritförteckning och andra bilagor.
Du kan också skicka din ansökan till
Habilitering och hjälpmedel, Box 26074,
750 26 Uppsala senast 9 mars
Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Marteleur
018-611 21 46
Susanne Ruckman, avdelningschef
018-6112508
Ulf Olofsson, avdelningschef,
018-611 2174