Assistent

Arbetsbeskrivning

Hallstahammars kommun söker - assistent, 75 % av heltid, tillsvidare, med tillträde enligt överenskommelse och under förutsättning av erforderliga beslut.Provanställning kan komma att tillämpas.Kommunstyrelseförvaltningens enhet Konsult & Service söker personal till en kombinerad tjänst som assistent dels till enheten för nämndkansliet (50 %) och dels till administrationsenheten (25 %).Nämndkansliet ansvarar för registratur och sekretariat för kommunstyrelsen, valnämnden, barn- och bildningsnämnden, socialnämnden, tekniska nämnden, byggnadsnämnden och kommunarkiv, samt är sekretariat för kommunfullmäktige.Inom kansliet finns 5 anställda.Administrationsenheten är den största enheten inom Konsult & Service med 27 anställda.Här utförs största delen av kommunens administrativa arbete.Delvis riktar vi oss mot allmänheten, men framför allt arbetar vi med intern service ut mot kommunens olika verksamheter.Här sköts bl a fakturahantering och löpande ekonomi- och löneadministration.Debitering för både barn- och äldreomsorg, vatten och sopor sker också från denna enhet.Arbetsuppgifter Som assistent vid nämndkansliet svarar du för postöppning, registrering, utskick till nämnder, arkivering m m.Du skall även stödja nämndsekreterarna i deras arbete med allmänt förekommande arbetsuppgifter. Som assistent vid administrationsenheten arbetar du, tillsammans med en kollega, med administrationen av äldreomsorgsavgifterna.Varje månad ska debitering av dessa avgifter ske, grundad på vilka insatser de olika personerna haft.Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning eller annan utbildning/erfarenhet förvärvad på annat sätt.Vi ser helst att du ska vara förtrogen med kommunens breda uppdrag.Liknande roll eller arbete inom offentlig förvaltning är önskvärd.Arbetet kräver att du har förmåga att arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt, att du är noggrann och kan hantera dina arbetsuppgifter med stor integritet.Du bör vara flexibel och ha lätt för att samarbeta och ha känsla för service.Det är viktigt att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift men du måste också tycka om att arbeta med siffror.Du bör även vara en skicklig datoranvändare.Upplysningar om tjänsten på nämndkansliet lämnas av kommunsekreterare Carina Iwemyr, tfn 0220-240 03, eller Annelie Eriksson, administrativ chef, tfn 0220 - 240 82, när det gäller tjänsten på administrationsenheten. Ansökan skickas till Hallstahammars kommun, Nämndkansliet, Box 506, 734 27 Hallstahammar senast den 14 mars 2008.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Karl Henrik Gustafsson
0220-242 70
Lärarförbundet Caroline Lund
073-647 28 17
Enhetschef Annika Talvitie
0220-24470
Vårdförbundet Åsa Byhlin
0220-24529
Rektor Åsa Kihlström-Hägg
0220-241 88
Enhetschef Pia Nordin
0220-240 83
Kommunal .
0220-243 23
Bygg och miljöchef Anders Östlund
0220-24169
Miljöinspektör Gun Skarin
0220-24165
Bibliotekschef Elisabeth Oliw
0220-241 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hallstahammars kommun
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 28 februari 2008
  • Ansök senast: 14 mars 2008

Besöksadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar

Postadress

None
HALLSTAHAMMAR, 73480

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024