Assistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsmarknads- och familjeförvaltningens verksamhet omfattar arbetsmarknad, socialtjänst, försörjningsstöd, integration och mångfald samt vuxenutbildning. ARBETSUPPGIFTER Verksamhetsområdet Information och utredning omfattar sociala frågor, flyktingmottagning, arbetsmarknad och försörjningsstöd.På kontoret på Nygatan 26 finns flera utredningsenheter vars huvuduppgift är myndighetsutövning, att beskriva, analysera och bedöma behov, motivera till fortsatt stöd, upprätta handlingsplaner, ta beslut med arbetslinjen i fokus och följa upp dessa utifrån ett tvärprofessionellt perspektiv. Utifrån ett ökat flyktingmottagande ser vi behov av att stärka vårt kansli på Nygatan 26 med en assistent. I arbetet ingår bland annat telefonservice kontakt med brukare och samarbetspartners. inkommen post, diarieföra/postlista att arbeta i socialregistret och aktuella databaser, det vill säga i sträng sekretess. akthantering. registrera och arkivera inkomna handlingar. att sköta lokal- och resebeställningar administrativt stöd till personalen. att i team tillsammans med övriga assistenter ansvara för en fungerande administration på enheterna I arbetet ingår också samarbete med annan administrativ personal inom verksamhetsområdet. KVALIFIKATIONER Gymnasiekompetens med administrativ inriktning, datorvana, ordningssinne. Önskvärt är erfarenhet av administrativt arbete, arbetat med sekretess och ekonomiskt bistånd. För att klara arbetet på bästa sätt är det önskvärt att du trivs att arbeta som spindeln i nätet, har utpräglad service- och teamkänsla och att du talar arabiska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

Liknande jobb


10 januari 2025

10 januari 2025

Informationsadministratör

Informationsadministratör

10 januari 2025