Assistent

Arbetsbeskrivning

Adecco är världens ledande HR-partner.Vi har 6600 kontor i 70 länder över hela världen och en total omsättning på 170 miljarder SEK.I Sverige har vi 5000 anställda och är rikstäckande med ca 50 kontor.Vi arbetar som en komplett HR-partner med globala och lokala kunder inom områdena: Staffing Services, Recruitment, Outsourcing och Human Captial Solutions.Adecco har lång erfarenhet av att erbjuda våra kunder optimala bemanningslösningar vilket innebär att vi kan erbjuda våra anställda intressanta uppdrag på attraktiva företag. .Adecco Telecom Professionals levererar kvalificerad personal till de stora internationella telekomföretagen i Lund.Vi söker nu en avdelningsassistent.Uppdragsbeskrivning Avdelningen består av ca 50 medarbetare.Utöver avdelningschef finns 4 sektionschefer.Dina arbetsuppgifter består i att; - Coacha samtliga medarbetare i de administrativa systemen (inköp, resebeställning och redovisning, tidredovisning) - Administrativt stöd till avdelningschefen, göra reseräkningar, boka avdelningsmöten och konferens - Alla utom chefen ska göra huvuddelen av sin egen administration så assistenten har en rådgivande roll, vilket innebär att man ska veta hur administrativa systemen fungerar.- Vara med i forecast och budgetdiskussioner, följa upp budgeten och att tidskrivning och budget täcker utgifterna.- Förbereda för nyanställda och introducera dem till allmänna rutiner och administrativa system.- Underhålla / vidareutveckla "avdelningswiki".Den används som samlingsplats för lathundar, arbetsinstruktioner, allmän info till avdelningen, omvärldsbevakning, tekniska dokument etc.- Underhålla intranätssidan - Skriva ihop lathundar / anvisningar till de diverse administrativa systemen.- Ca 10 olika nationaliteter bland avdelningens medarbetare så all info och kommunikation med avdelningen sker på engelska.Kompetens och personliga egenskaper . God kunskap i engelska , både verbalt och i skrift . Goda kunskaper i MS Office . Strukturerad och god förmåga att prioritera . Erfarenhet av liknande arbete .Erfarenhet av att ha arbetat i en internationell miljö . Förmåga att se ditt eget arbete i ett större perspektiv . Vara proaktiv och initiativtagande . Nyfiken, flexibel och serviceinriktad Vad erbjuder Adecco Telecom Professionals?Vi erbjuder alltid en 6 månaders provanställning, garanterad månadslön och en plan för din långsiktiga utveckling hos oss.Som konsult är du anställd i Adecco Sweden och jobbar på olika uppdrag som matchar din kompetens.Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger vi dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag. För att arbeta som konsult på Adecco Telecom Professionals bör du vara positiv, flexibel, ansvarstagande och intresserad av att arbeta med olika företag. Du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.Vakansnumret är 181/55975

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco, Lund
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 23 september 2008
  • Ansök senast: 10 oktober 2008

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024