OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Autismcenter för barn och ungdom STOCKHOLMS LÄNS SJUKVÅRDSOMRÅDE Handikapp och Habilitering Autismcentret arbetar med råd och stöd och behandling till barn och ungdomar 7-17 år som har diagnosen autism och utvecklingsstörning. På centret arbetar 22 behandlare (arbetsterapeut, kurator, logoped, psykolog, specialpedagog) samt chef och två assistenter. Nu söker vi en assistent som tillsammans med en kollega ansvarar för sedvanliga kontorsuppgifter såsom personalrapportering, post och fakturering, telefonservice, kontakt med besökande m m. Vårt kontor ligger i ett sekelskifteshus på Kungsholmen i närheten av Fridhemsplan. Du kommer att komma i ett skede då två enheter går samman och kommer att ha möjlighet att påverka och utforma arbetsfördelning och arbetsuppgifter. Vi tillämpar flextid samt friskvård en timme per vecka. Vi vill att du som söker har kontorsvana, är serviceinriktad och har goda kunskaper i Windows XP. Erfarenhet av habilitering, personalrapporteringssystemet Palett/Heroma, faktureringsprogrammet Raindance, ekonomiprogrammet Ekopro samt journalsystemet Patient P2000 eller TakeCare är meriterande. Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta och att du har goda kunskaper i svenska språket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan märkt med ref nr Hab 231/08 ställd till Autismcenter för barn och ungdom, Stadshagsvägen 7, 1tr, 112 50 Stockholm.