Assistent

Arbetsbeskrivning

INFORMATIONSAVDELNINGEN Informationsavdelningen initierar, planerar, genomför och utvärderar departementets interna och externa kommunikation.Avdelningen biträder ledningen och avdelningarna i kommunikationsfrågor och informerar om departementets verksamhetsområden.FINANSDEPARTEMENTET Finansdepartementet utarbetar riktlinjer för den ekonomiska politiken och finanspolitiken.Vi samordnar den statliga budgeten, skattepolitiken samt deltar i internationellt ekonomiskt samarbete.Även tull-, finansmarknads- samt fastighets- och spelmarknadsfrågor hör till ansvarsområdet liksom den statliga förvaltningspolitiken.Detsamma gäller kommunal ekonomi och länsstyrelser.Finansdepartementet utövar även ägaransvar i flera statliga bolag samt ansvarar för ca 20 centrala myndigheter, ca 30 regionala myndigheter och ytterligare ett antal nämnder.Finansdepartementet har drygt 450 anställda och är en del av Regeringskansliet som är regeringens beredningsorgan.INFORMATIONSAVDELNINGEN SÖKER ASSISTENT Arbetsuppgifterna innebär att sköta avdelningens löpande ekonomihantering och redovisning, ansvara för viss personaladministration, boka resor och stödja avdelningens medarbetare i olika administrativa frågor.I uppgifterna ingår också att hålla i praktiska arrangemang kring möten och besök, att ansvara för nybeställning, lagerhållning och utskick av informationsmaterial, att korrekturläsa texter, att ta emot frågor som kommer via telefon och mail, att sköta utskick av pressmeddelanden samt att kunna assistera webbredaktören med att bland annat publicera på hemsida och intranät.Utöver det ska du vara beredd att rycka in och göra andra uppgifter inom ramen för informationsavdelningens arbete.Vi söker dig som har en relevant utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du bör ha mycket goda kunskaper i Officepaketet (Word, Excel, PowerPoint).Utbildning inom information och kommunikation är en merit.Erfarenhet av webbpublicering är också en merit.Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.Du ska kunna arbeta självständigt, vara van att ta egna initiativ, tycka om ordning och reda samt framför allt ha en god servicekänsla och samarbetsförmåga.Du klarar av att arbeta under tidspress och att bli avbruten i dina löpande arbetsuppgifter för att ta hand om brådskande ärenden eller frågor. Lön sätts efter kompetens och tidigare erfarenhet.Anställningen är tillsvidare och vi tillämpar sex månaders provanställning.Tillträde snarast.Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Sammanfattning

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024