OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel och handelspolitik.Vi arbetar för en öppen handel med klara spelregler, både inom och utanför EU.Vi förser regeringen med analyser och annat underlag inför förhandlingar och diskussioner i EU och Världshandelsorganisationen WTO.Vi fungerar också som ombudsman och SOLVIT-center för företag som stöter på handelshinder i sina utlandsaffärer.Även privatpersoner kan göra en anmälan till Kommerskollegiums SOLVIT-center om de kommer i kläm mellan olika regelsystem inom EU.Ett annat arbetsområde är EU:s gränsåtgärder, t ex tullar och importlicenser.Målen för vårt arbete är att bidra till: En effektiv inre marknad En öppen handelspolitik i EU Ett förstärkt multilateralt handelssystem inom Världshandelsorganisationen WTO.Vi är 85 anställda och vårt kontor ligger på Drottninggatan i Stockholm. ARBETSUPPGIFTER Enheten för handel och hållbar utveckling söker Assistent Enheten arbetar med utredningar och annat beslutsunderlag som rör frihandelsavtal, handel och global hållbar utveckling, samt samordnar deltagande i projekt för utvecklingssamarbete.Vi är också en kontaktpunkt, Open Trade Gate Sweden, för exportörer i utvecklingsländer, avseende handelsregler och deras tillämpning.Arbetsuppgifter .Ge administrativt stöd i den löpande verksamheten, inom enheten såväl som mellan enheterna på myndigheten .ge administrativt stöd till projektledare inom ramen för det handelsrelaterade utvecklingssamarbetet kopplat till projekten och .delta i det praktiska arbetet med förberedelser för och genomförande av seminarier och konferenser som myndigheten anordnar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens.Du har goda språkkunskaper, såväl i tal som skrift, i svenska och engelska.Behärskar du fler språk är det meriterande.Du har några års arbetslivserfarenhet, gärna från offentlig förvaltning.Du har erfarenhet av projektadministration och är van att ha internationella kontakter.Vi ser gärna att du har erfarenhet av utvecklingssamarbete och är van att arrangera konferenser.Arbetsuppgifterna förutsätter att du är van att arbeta i Office-paketet.I arbetet ingår många kontakter vilket innebär att du bör ha en positiv läggning och ha lätt för att samarbeta.Du är flexibel och initiativrik och kan arbeta i grupp såväl som självständigt. Din ansökan, inklusive meritförteckning, vill vi ha senast den 1 juni 2009.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Lindeberg
08-690 48 66
Robert Leijon (SACO)
08-690 48 00
Philip Levin (ST)
08-690 48 00
Chef för administrativa enheten Liselotte Andersson
08-690 48 55
Christopher Wingård (SACO)
08-690 48 00
Sonny Ericsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Karin Eckerdal
08-690 49 35
Kristina Olofsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Henrik Isakson
08-690 49 07
Enhetschef Agnès Courades Allebeck
08-690 48 46