Assistent

Arbetsbeskrivning

Assistent

AOV:2016:48


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Verksamheten Utredning består av drygt 60 medarbetare som i huvudsak arbetar med handläggning av försörjningsstöd. Även handläggning av boendefrågor, budget och skuldärende, återkrav, felaktiga utbetalningar och våld i nära relation ingår i vårt uppdrag.

Nu formar Kristianstad kommun en socialtjänst i framkant - Vill du vara med?

Vi vill skapa en organisation som ger goda förutsättningar för våra medborgare att få hjälp av oss. Vi vill också skapa rimliga förutsättningar för våra medarbetare att kunna utföra sitt arbete i en god arbetsmiljö.

Arbetsuppgifter
Du kommer huvudsakligen att arbeta med administration gällande ansökningar om ekonomiskt bistånd, samt med övriga administrativa uppgifter som förekommer i arbetsgruppen. Dina uppdrag får du av socialsekreterare och teamchef.

Kvalifikationer
Du ska ha lägst gymnasieutbildning med social, ekonomisk eller administrativ inriktning samt dokumenterad erfarenhet av att tidigare ha arbetat som administrativ assistent.

Då arbetet bygger på kommunikation och dokumentation krävs att du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift, att du är en god administratör och har mycket god vana från datoranvändning. Vidare krävs B-körkort.

Det är meriterande om du har erfarenhet av dokumentation inom socialtjänsten. Även erfarenhet från verksamhetssystemet Procapita samt av Kir och ssbtek är meriterande.

Du är en god representant för arbetsplatsen som har gott bemötande, god samarbetsförmåga och struktureringsförmåga.

Anställningsvillkor
Vikariat, 100% under perioden 2016-07-18?2016-09-30, med möjlighet till förlängning.

För mer information, ta kontakt med
Linnea Persson, Enhetschef, 044-13 59 29

För facklig information, ta kontakt med
Jenny Carlsson, SSR, 044-13 69 28
Gunilla Axelsson, Vision, 044-13 58 14

Sista ansökningsdatum
2016-05-20

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Jenny-Ann Östergren på 044-13 21 48. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024