Assistent

Arbetsbeskrivning

Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel och handelspolitik.Vi arbetar för en öppen handel med klara spelregler, både inom och utanför EU.Vi förser regeringen med analyser och annat underlag inför förhandlingar och diskussioner i EU och Världshandelsorganisationen WTO.Vi fungerar också som ombudsman och SOLVIT-center för företag som stöter på handelshinder i sina utlandsaffärer.Även privatpersoner kan göra en anmälan till Kommerskollegiums SOLVIT-center om de kommer i kläm mellan olika regelsystem inom EU.Ett annat arbetsområde är EU:s gränsåtgärder, t ex tullar och importlicenser.Målen för vårt arbete är att bidra till: En effektiv inre marknad En öppen handelspolitik i EU Ett förstärkt multilateralt handelssystem inom Världshandelsorganisationen WTO.Vi är 98 anställda och vårt kontor ligger på Drottninggatan i Stockholm. ARBETSUPPGIFTER Enheten för EU:s inre marknad söker Assistent Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel och handelspolitik.Vi arbetar för en fri öppen handel med klara spelregler, både inom och utanför EU.Enheten arbetar med frågor som rör den fria rörligheten på EU:s inre marknad.En viktig del i enhetens arbete är att förse regeringen med analyser inför förhandlingar och diskussioner i EU.Vi har i uppdrag att sprida kunskap om EU:s inre marknad.Vi fungerar också som ombudsman för privatpersoner och företag som stöter på hinder när en nationell myndighet i ett konkret ärende fattat beslut som strider mot EU-rättens regler.Arbetsplatsen är belägen på Drottninggatan i centrala Stockholm.Arbetsuppgifter Arbetet är omväxlande och ger utrymme för egna initiativ och personlig utveckling.Arbetsuppgifterna innebär att: .vara sekreterare till enhetschefen .bistå i administrationen av enhetens ekonomi- och personalfrågor .administrera seminarier och andra externa aktiviteter .ge administrativt stöd och service i den löpande verksamheten inom enhetens arbetsområden .vara backup till myndighetens registrator/arkivarie och ha ett nära samarbete med övriga assistenter på myndigheten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en treårig gymnasieutbildning, gärna med akademisk påbyggnad, och några års erfarenhet av administrativt arbete. Du är en god administratör.Du är noggrann, har förmåga att arbeta strukturerat, har gott ordningssinne och kan organisera ditt arbete. Arbetsuppgifterna förutsätter att du är, ansvarstagande, serviceinriktad, flexibel och har lätt för att samarbeta. Mycket god datorvana och förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska är ett krav.Du måste också ha goda kunskaper i engelska.Du når dem på tfn.Ansökan Din ansökan inklusive meritförteckning vill vi ha senast den 1 december 2010.Kommerskollegium använder rekryteringsverktyget Offentliga jobb som du når via vår webbplats www.kommers.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingrid Lindeberg
08-690 48 66
Robert Leijon (SACO)
08-690 48 00
Philip Levin (ST)
08-690 48 00
Chef för administrativa enheten Liselotte Andersson
08-690 48 55
Christopher Wingård (SACO)
08-690 48 00
Sonny Ericsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Karin Eckerdal
08-690 49 35
Kristina Olofsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Henrik Isakson
08-690 49 07
Enhetschef Agnès Courades Allebeck
08-690 48 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommerskollegium
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 19 november 2010
  • Ansök senast: 1 december 2010

Besöksadress

Drottninggatan 89 11386 Stockholm
None

Postadress

Box 6803
Stockholm, 11386

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024