Assistent

Assistent

Arbetsbeskrivning

Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.

Individ- och familjeomsorgen är en del av Socialförvaltningen och består av ca 70 medarbetare på tre enheter, i nära samarbete med varandra. I det administrativa teamet finns tre medarbetare. Teamet ansvarar för ett flertal olika arbetsuppgifter såsom digitalt stöd, statistik, systemförvaltning, reception, arkivering, fakturahantering etc.

ARBETSUPPGIFTER
Som assistent/administrativt stöd inom Individ och familjeomsorgen, har du en viktig roll i att bistå chefer och medarbetare med digitalt och administrativt stöd i det dagliga arbetet. Du kommer att jobba nära både chefer och medarbetare och du kommer att ha en stor variation och bredd i arbetet. I arbetsuppgifterna ingår vanliga förekommande assistentuppgifter, receptionsarbete, ekonomiuppgifter och arkivhantering. Du ansvarar för vissa delar av introduktion av nya medarbetare.
I tjänsten ingår även rollen som e-samordnare där du, förutom omvärldsbevakning inom området, även är ett stöd vid användande av IT-system och digitala hjälpmedel.

Vi söker dig som är en driven, nyfiken och initiativtagande person som trivs med att arbeta i en dynamisk organisation. Du kommer att få ta stort eget ansvar och din förmåga att arbeta som en stöttande funktion kommer ta dig långt. Du kommer att ingå i ett härligt team bestående av 3 medarbetare som tillsammans stödjer hela individ och familjeomsorgen med varierande arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom Individ och familjeomsorg. Önskvärt är kunskap om myndighetsutövning och offentlig ärendehantering.

Du drivs av att ge service till andra och kundtillfredsställelse är viktigt för dig, såväl internt som externt. Du är resultatorienterad och har god samarbetsförmåga, du har inget emot att ta dig an tuffare likväl som enklare utmaningar/uppgifter.

Du har förmåga att arbeta proaktivt och du kan snabbt identifiera vad som behöver göras och tvekar inte att hugga i där det behövs. Du har en naturlig trygghet och arbetar fokuserat och kontrollerat i stressade situationer. Du trivs i en koordinerande roll där du och ditt arbete är en viktig kugge i det löpande arbetet. Du är drivande, självgående och kan prioritera när så krävs. Du är noggrann och ansvarsfull och trivs att arbeta i team samtidigt som du har förmåga att arbeta självständigt. Du kan snabbt anpassa dig till ändrade omständigheter och är villig att bredda din kompetens. Din personliga lämplighet kommer vara avgörande i denna rekrytering.

Du har som lägst gymnasial utbildning, det är meriterande med någon form av tilläggskompetens som inriktar sig på
någon/några av de arbetsuppgifter som ingår i assistenttjänsten. Du behärskar svenska flytande i såväl tal som skrift. Du har god vana av att arbeta med datorn som arbetsverktyg och kan arbeta med Officepaketet obehindrat. Erfarenhet av arbetet i Time Care, Visma affärslösningssystem, PersonecP och Lifecare är meriterande.

ÖVRIGT
Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Annika Talvitie
0220-241 31
HR -konsult David Salomonsson

Sammanfattning

Besöksadress

Hallstahammar Hallstahammar
None

Postadress

Prästgårdsgatan 1
Hallstahammar, 73480

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024