OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220801
Arbetsuppgifter
Kommuntekniks fastighetsenhet söker nu en assistent. Du kommer ingå i en grupp av fastighetsadministratörer som ett stöd till resten av enheten. Dina arbetsuppgifter kommer vara att:
• Svara i telefon och ställa om arbetsorder samt administrera arbetsorder och ge återkoppling till chefen.
• Bevaka larm kopplat till fastigheter och fördela dessa vidare. Även test av driftlarm ingår i arbetsuppgifterna.
• Kontrollera journycklar, de nycklar som inte fungerat under jouruppdrag behöver uppdateras snarast. Du ansvarar också för att uppdatera nycklar i nyckelskåp vid eventuella förändringar samt för att programmera taggar och ändra behörigheter för taggar vid behov.
• Kontrollera jourarbetsorder, det vill säga följa upp att ordinarie personal fått arbetsorder för vidare åtgärd.
• Agera SBA-kontrollant för fastighets lokal. Du ansvarar för SBA-bokningar samt kontroll av lagda bokningar och vid behov ska du komplettera bokningar.
• Upprätta och hålla register för ca 120 bilar samt föra kontakten med leasingbolaget.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med inriktning handel och administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver också ha minst två års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete där du hanterat arbetsorder och beställningar. För att lyckas i rollen ser vi att du har goda systemkunskaper samt arbetslivserfarenhet från olika system med stor vana att hantera flera system samtidigt. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är också krav för tjänsten. Rollen kräver att du har erfarenhet från en liknande roll med många kontaktytor som kräver god kommunikativ förmåga och att du har strukturerat upp ditt arbete.
Som person har du en god förmåga att bygga relationer och samarbeta med andra. Du tycker, liksom vi, att det är viktigt att det är en god stämning i arbetsgruppen och tar dig tid för att lyssna på andra och stötta upp där det behövs. Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter samt att ta till dig feedback och lära dig av den.
Om arbetsplatsen
Vi är idag 635 anställda på Kommunteknik och omsätter 770 miljoner. Detta är Kommuntekniks uppdrag: Kommunteknik ska tillgodose behovet av en väl fungerande stadsmiljö och erbjuder lokalt miljöanpassade och ekonomiskt effektiva helhetslösningar av drift, underhåll och skötsel inom gator, park och fastigheter samt beredskap och teknisk service.
Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid, fast arbetstid 7.00-16.00
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98