Assistent

Assistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består av administrativt arbete exempelvis hantering av handlingar, registrering av uppgifter i datasystem, utskick och utlämnande av information med mera.

Du kommer arbeta både enskilt och samarbeta i grupp. Utöver dina administrativa arbetsuppgifter kan löpande intern utbildning förekomma för att bidra till din fortsatta kompetensutveckling.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- gymnasieutbildning eller motsvarande,
- förhållandevis goda språkkunskaper i svenska så att du kan läsa och göra bedömningar av handlingarna,
- god datorvana samt
- är noggrann, strukturerad och serviceinriktad.

Det är meriterande med fullgjort högskola inom exempelvis ekonomi, samhälle eller administration samt om du har aktuell arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom Kronofogdemyndigheten. Vi lägger stor vikt i dina personliga egenskaper och förmåga att samarbeta med andra för att nå gemensamma resultat.

Utöver kraven ovan, kommer vi vid urval och inför beslut om anställning särskilt beakta om du omfattas av arbetsmarknadspolitiska åtgärden ”nystartsjobb”.

I denna rekrytering samarbetar vi med lokalt ansvarig handläggare på Arbetsförmedlingen. För att veta om du uppfyller kraven för jobbet kontakta din ansvariga handläggare på Arbetsförmedlingen.

Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade strukturerade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:

https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

#LI-DNP

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Åkerholm, informationssäkerhetschef
010-579 03 69
Bo Söderkvist, hr-specialist rekrytering
010-574 93 69
Evelyn Rubin, Sektionschef
010-579 02 81
Åsa Alm, HR-specialist rekrytering
010-5724119
Malin Holmwall, sektionschef
010-579 23 96
Lena Ohlin, enhetschef
010-579 29 54
Anders Ekström, sektionschef
010-579 24 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2023
  • Ansök senast: 14 juli 2023

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

Sundbyberg
Sundbyberg, 17267

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024