Assistent-administrativt stöd

Arbetsbeskrivning

Hos oss i Trafikverket gör du nytta för hela samhället och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige! Projektet som du kommer tillhöra arbetar med att bygga nya slussar i Trollhätte kanal.


Assistent-administrativt stöd

Arbetsuppgifter

Vill du bidra till att våra stora projekt löper smidigt med din höga servicekänsla och ditt administrativa kunnande och samtidigt ha en spännande och varierande vardag? I den här tjänsten arbetar du som administrativt stöd till verksamheten och våra projektledare i det dagliga. Du är en viktig kugge i maskineriet med en stor bredd av uppgifter, allt från delaktighet i introduktion av nya medarbetare till diarieföring och fakturahantering. Vi söker dig som är förtroendeingivande och är den person som är självklar för våra medarbetare att söka upp när frågor uppstår. 
Bland uppgifterna ingår även att
stötta projektledare vid planering och uppföljning
kommunicera ut och tydligt förklara våra arbetssätt och rutiner kring administration
hantering av beställningar och bokningar
fakturahantering
stöd vid intern kommunikation och information
delaktighet i nätverk för administratörer inom Stora Projekt
andra vanligt förekommande uppgifter såsom möteshantering och -dokumentation


Övrig information

Digitala intervjuer är planerade att genomföras via Skype under vecka 4, 2023.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid







Kvalifikationer

Vem är du?
Du gillar att arbeta som en del i ett team där du som person behöver vara analytisk och initiativtagande. Du är självgående och strukturerad, och trivs med att hantera uppgifter utifrån fastställda arbetssätt och rutiner. Du kommunicerar dagligen både skriftligt och muntligt med våra medarbetare varför du behöver ha god kommunikativ förmåga och vara pedagogisk och vilja ge en god service.
Arbetet ställer krav på att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Vi söker dig som har:
godkänd gymnasieexamen
minst tre års erfarenhet av liknande administrativt arbete
erfarenhet av offentlig förvaltning, diariehatering
erfarenhet av fakturahantering och enklare ekonomihantering
god datorvana inkluderande kunskap i Office-programmen
erfarenhet av en servicefunktion där du stöttar chefer och medarbetare
körkort B, manuell
god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har
erfarenhet av arbete i stora projekt
erfarenhet av att administrera arbetsrum (t ex SharePoint)


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2022
  • Ansök senast: 4 januari 2023

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


Administrativ assistent - vikariat

Administrativ assistent - vikariat

3 januari 2025

26 november 2024