Assistent - Advokatbyrå

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter Assistenten arbetar tillsammans med andra assistenter för en grupp av delägare och biträdande jurister.I tjänsten assisterar du ett flertal jurister i deras dagliga arbete med sedvanliga assistent- och sekreteraruppgifter.Tjänsten innebär att vara allmänt behjälplig vad gäller produktion av dokument, korrespondens med klienter samt myndigheter.Du kommer även handha löpande uppgifter på kontoret som rese- och hotellbokningar, koordination av möten och arrangemang samt kopiering och arkivering.Som assistent sköter du även faktureringar i klientärenden, tidsredovisningssystem, viss juridisk research samt övrig informationssökning.Kvalifikationer och egenskaper Som administrativ assistent arbetar du i en verksamhetsgrupp med all förekommande administration kring olika ärenden.Du är strukturerad, analytisk och noggrann samtidigt som du är duktig på att prioritera.Du bör dessutom vara flexibel samt tala och skriva engelska obehindrat.Du behärskar Officepaketet och då i synnerhet PowerPoint och Word.Som person är du positiv, samarbetsvillig samt initiativtagande.Det är meriterande om du har erfarenhet från rollen som advokatsekreterare eller rollen som administrativ assistent.Du är prestigelös, har en väl utvecklad social förmåga samt har lätt för att umgås med olika typer av människor.Som person kan du uttrycka dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska.Vi kommer att intervjua kandidater löpande och av den anledningen är du välkommen med din ansökan redan idag.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administratör

16 maj 2024

Advokatsekreterare/handläggare

Advokatsekreterare/handläggare

15 maj 2024

Corporate Paralegal

Corporate Paralegal

23 november 2023

Advokatsekreterare/handläggare

Advokatsekreterare/handläggare

16 oktober 2023