Assistent - Advokatbyrå (Rekrytering)

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning en assistent till en Advokatbyrå i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter Din roll som assistent kommer att vara bred men främst kommer du att arbeta med sedvanliga assistent/sekreteraruppgifter. I arbetsuppgifterna ingår framtagning av presentationsmaterial, bokning av resor och konferenser samt post-och mailhantering. Du kommer att arbeta med juristerna på immaterialrätt. Byrån lämnar specialiserad rådgivning avseende patent, varumärken, upphovsrätt och designskydd till svenska och utländska företag. Kvalifikationer och egenskaper För att passa den sökta tjänsten skall du ha erfarenhet av motsvarande arbete som sekreterare eller assistent, gärna från juridikområdet. Du är en administrativ begåvning och har erfarenhet av att driva och planera ditt eget arbete. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift . Engelska är ett krav då detta är arbetsplatsens koncernspråk. Personliga egenskaper som värdesätts är att du är stresstålig, strukturerad, utåtriktad, serviceorienterad samt att du har hög integritet.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 december 2024

Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024