OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gunilla går i pension ! och vi söker nu hennes efterträdare Socialförvaltningens barnenhet arbetar med utredningar, insatser i form av familje-hem mm samt med familjerättsliga frågor för barn 0-12 år och deras familjer.Inom barnenheten arbetar ca 20 personer med olika kompetenser.Dina arbetsuppgifter som assistent innebär bl a ; . Handläggning av sambofaderskapsärenden, bistå socialsekreterarna i andra faderskapsärenden, utföra kontroll i olika register, kontakt med tingsrätt mm . Personalrapportering .Inköp och fakturahantering och vissa ekonomiska arbetsuppgifter . Att registrera i verksamhetsystemet (VM-ifo), . Ta emot besök samt svara i telefon, genomgång och sortering av post, Vi vill att du som söker har en gymnasieutbildning med administrativ inriktning, minst tre års arbeta av liknande arbete, gärna från kommunal verksamhet samt mycket god datavana med goda kunskaper i excel och word.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.Vi förutsätter att söker Dig som kan arbeta självständigt under ansvar, är noggrann, kan samarbeta/samverka och är serviceinriktad och som tycker att administration är ett viktigt stöd till kärnverksamheten. Vi kan erbjuda Dig ett stimulerande och ansvarsfullt arbete samt en trevlig arbets-grupp.Arbetsplatsen ligger centralt belägen i Solna Business Park med närhet till goda kommunikationer. Välkommen med Din ansökan ! Eftersom de flesta av våra anställda är kvinnor ser vi gärna manliga sökande.