Assistent för verksamhetsstöd till LSS!

Assistent för verksamhetsstöd till LSS!

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Som assistent kommer dina arbetsdagar och uppgifter att vara väldigt varierande. Din roll är att assistera och ge service inom områden som bemanning, fastighet, logistik och administration. Det kan exempelvis handla om hantering av trygghetsskapande teknik på våra boenden samt frågor kring brandskydd. Logistiska uppgifter kan vara att både ta emot och hantera leveranser. Uppgifter som rör administration kan vara beställningar, tidsrapporteringar och fakturahantering men också koordinering av in- och utflytt av våra brukare. Du kommer framför allt att få stötta upp inom bemanningen när behov uppstår, det innebär viss schemahantering och vikariebokning. Vissa administrativa arbetsuppgifter kan förekomma inom rekryterings- och introduktionsprocessen.

De två tjänsterna arbetar mobilt mot hela LSS-omsorgen, dvs 9 olika enheter. Arbetstiderna kommer att variera. Du kommer att arbeta på schema vilket kan innebära dag-, kväll- och helgarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en positiv och lösningsfokuserad inställning, som är serviceinriktad, initiativrik och handlingskraftig. Du är strukturerad, noggrann, kan prioritera och ta ansvar för att slutföra arbetsuppgifterna. Du trivs med omväxlande uppgifter och har förmågan att behålla lugnet under stressiga situationer. Då rollen innehåller många kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god förmåga att kommunicera, att du ger ett professionellt och trevligt bemötande samt att du har en god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Du som söker behöver ha en gymnasial utbildning och flera års arbetslivserfarenhet, gärna inom administration och/eller service eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Då du kommer att arbeta i ett antal system behövs god datavana, goda kunskaper i Office-paketet och att du har lätt för att lära dig system. Du behöver goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du kan cykla och innehar körkort för bil.

Tjänsterna är tänkta som projektanställningar under två år.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.

Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har snart 22 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.

Vi känner oss stolta över vårat Kumla! För att se lite av det som hände under 2020 klicka här:
https://youtu.be/_i0DprQ7-r4

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Blomqvist
019-58 86 50 (direkt), 019-58 83 42 (reception)
Lena Bergh
019-58 86 27
Fackliga företrädare
019-58 80 00
Betrice Fagerdal
019-588663
Margaretha Eriksson
019-588621
Marie Wik
019-588598
Gabriella Mueller Prabin
019-58 85 71
Malin Pöhner
019-588192
Camilla Stefansson
019-588345
Magdalena Karlsson
019-588367

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialförvaltningen, Kumla kommun
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2021
  • Ansök senast: 19 september 2021

Besöksadress

Stadshuset, Torget 69280 Kumla
None

Postadress

Stadshuset
Kumla, 69280

Liknande jobb


18 december 2024

Administratör

18 december 2024

Valarbetare

18 december 2024