OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upplev möjligheterna.Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa.Vi öppnade våra första butiker i Sverige 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna.Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra 140 butiker runt om i Sverige.Lidl har etablerat sig på den svenska marknaden och fortsätter att växa.För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart.Vi söker nu assistent till vår försäljningsavdelning med placering på vårt huvudkontor i Solna.Assistent till vår Försäljningsavdelning Försäljningsavdelningen på vårt huvudkontor i Solna ansvarar för konceptutveckling, logistik och varuförsörjning samt följer upp viktiga processer i våra butiker.Som assistent på Försäljningsavdelningen kommer du att vara våra chefer och projektledare behjälplig med administrativa uppgifter.Du kommer i många fall att vara kontaktytan gentemot våra övriga avdelningar samt andra företag och myndigheter.Du kommer även att ansvara för sedvanliga sekreteraruppgifter som t.ex. bokning av resor samt post- och kalenderhantering. Arbetsuppgifterna varierar mycket, vilket ger dig stora möjligheter att skaffa nya kunskaper och att utvecklas, men det innebär också att man får vara beredd att hjälpa till med uppgifter som ligger utanför de vanliga rutinerna.Du är en positiv och handlingskraftig individ med stort engagemang som kan arbeta under eget ansvar.Du besitter en god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl på svenska i såväl tal som skrift.Kunskaper i det tyska språket är meriterande, engelska är ett krav.Du behärskar Officepaketet väl.Vi erbjuder dig stimulerande och spännande arbetsuppgifter och goda anställningsvillkor. Är du vår framtida assistent? Det går även bra att ansöka direkt på www.lidl.se OBS!Ange önskad tjänst som referens i din ansökan.