OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nationella säkerhetsrådgivarens ledningsstöd, Statsrådsberedningen
Har du flerårig erfarenhet av att arbeta med administration och assistentuppgifter? Kan du möta höga krav på noggrannhet och effektivitet? Vi erbjuder dig en spännande roll i en miljö som präglas av högt tempo.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som assistent på ledningsstödet är din huvudsakliga uppgift att stötta chefen för ledningsstödet administrativt. Arbetet präglas av många kontaktytor internt i Regeringskansliet och externt. Exempel på arbetsuppgifter kommer vara att:
- koordinera kalender och mötesbokningar
- sköta möteslogistik, hålla i arrangemang kring resor och besök
- ta fram beredningslistor och ansvara för planeringen inför beredningar
- ansvara för underlagshantering, bevaka och kräva in underlag inför möten
- hantera och administrera akter
- vara ytadministratör för dokumenthanteringsstödet DHS
- hantera distributionslistor
- administrera och expediera beslut
- ge administrativt stöd till övriga på ledningsstödet
Du kommer vara en av flera assistenter som stöttar organisationen. Detta innebär att du i samarbete med övriga assistenter säkerställer det administrativa stödet över tid.
Den nationella säkerhetsrådgivaren ansvarar för analys, samordning och inriktning av frågor som rör nationell säkerhet. Till stöd för rådgivaren och dennes ställföreträdare finns ledningsstödet. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg och flerårig erfarenhet av administrativt arbete i Regeringskansliet. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta som assistent till chefstjänsteman eller politisk ledning är det ett plus. Du är van att arbeta att arbeta med en bredd av administrativa uppgifter som till exempel ärende- och beslutshantering, kalenderhantering, reseadministration och möteslogistik. Vidare behöver du ha mycket god kunskap i svenska och engelska (tal och skrift), god kunskap om digitala verktyg och Officepaketet, särskilt Word och Outlook samt kunskap om och erfarenhet av att hantera sekretessbelagda uppgifter.
Dina egenskaper
Du är serviceinriktad, har ett starkt driv och har ett flexibelt förhållningssätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och säkerställer kvalitén genom att arbeta strukturerat och vara noggrann. Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och en god förmåga att snabbt kunna acceptera förändrade förutsättningar. Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar att samarbeta med andra. Du har en mycket god samarbetsförmåga och har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla relationer. Ett mycket gott omdöme och en hög integritet är en förutsättning.
Övrigt
En eller två befattningar. Tillsvidare anställning med sex månaders inledande provanställning. Tillträde snarast. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder är du välkommen att kontakta HR-ansvarig på Statsrådsberedningen Ulrika Berggren på telefon 08-405 91 75. Fackliga kontaktpersoner är Ewa Widgren för Saco och Sofia Wretler Meurke för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel på telefon 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 7 april 2023.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35