OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Politiska ledningens stab, Landsbygds- och infrastrukturdepartementet
Har du erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och vana av att bidra med god service? Då kan du vara rätt person för rollen som assistent mitt i händelsernas centrum.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Målet för Regeringskansliets verksamhet är att vara ett effektivt och kompetent instrument för regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Vi söker nu en assistent till en av våra statssekreterare vid den politiska ledningen som vill vara med och bidra till att arbetet på Regeringskansliet kan hålla en hög kvalitet och bedrivas effektivt.
Dina arbetsuppgifter består av varierande administrativa uppgifter såsom proaktiv planering och stöd med assisterande uppgifter för att säkerställa en optimal användning av statssekreterarens tid. Det innefattar tidsplanering i en mycket aktiv kalender, med bland annat mötes- och resebokning, all korrespondens, sekretesshantering och en stor mängd telefonsamtal, e-posthantering och viss fakturahantering. Du ansvar också för planering och beställning av underlag inför interna sammanträden på departementet och även inför externa möten samt att säkerställa att det finns underlag inför olika externa framträdanden. I uppdraget ingår även att välkomna och ta hand om externa gäster och det förekommer både nationella och internationella kontakter i det dagliga arbetet.
Arbetet sker i nära samarbete med övriga chefer och medarbetare på departementet i en miljö med högt tempo och snabba förändringar. Du ingår också i en grupp med assistenter som tillsammans arbetar med den politiska ledningen och stöttar varandra vid behov. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se
Din bakgrund
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha flerårig erfarenhet av kvalificerat administratörsarbete så som GD/VD-sekreterare eller liknande och du är en erfaren administratör. Du behöver även ha goda kunskaper och vana av kalenderhantering (Outlook) och Officepaketet.
Du ska som minst ha slutförd gymnasieutbildning. Goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett måste för rollen. Meriterande för tjänsten är tidigare erfarenhet av arbete i Regeringskansliet eller i annan politiskt styrd organisation.
Dina egenskaper
I din roll som assistent är du van vid att arbeta självständigt och du är trygg i dig själv och din roll. Du har också god förmåga att samarbeta med andra och tycker om att ge service. Du är noggrann och strukturerad även under tidspress och är lösningsorienterad och initiativkraftig. Du ser vad som behöver göras och är bekväm med att fatta självständiga beslut inom ditt ansvarsområde. Du är också flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och sammanhang. Arbetet ställer också höga krav på gott omdöme och integritet och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Johan Davidson som är statssekreterare på 08-405 36 18. Du är också välkommen att kontakta HR-ansvarig Maria Lanner på 08-405 31 07. Fackliga kontaktpersoner är Ulf Andersson för Saco och Peter Kalliopuro för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 26 januari 2023.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering.
Landsbygds- och infrastrukturdepartementet ansvarar för frågor som rör landsbygd, livsmedel och areella näringar, regional utveckling, transporter och infrastruktur samt bostäder och samhällsplanering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35