OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Informationsenheten Kansliet inom Handikapp & Habilitering söker en assistent på 75% med placering på Informationsenheten. Tillträde så snart som möjligt. Informationsenheten inom Handikapp & Habilitering ansvarar för habiliteringens interna och externa informationsarbete men inrymmer även verksamheter som Autismforum, Föräldrautbildningen, Handikappupplysningen och Verksamheten Ovanliga diagnoser. Vi driver tre externa webbplatser samt Handikapp & Habiliterings intranät, publicerar tryckt material och en tidning. Vi ansvarar även för en frågetjänst om funktionshinderfrågor via telefon och e-post samt genomför ca 100 föreläsningar och utbildningar varje år. Sammanlagt är vi 10 medarbetare och en chef. Befattningen är en tillsvidareanställning för internsökande inom Stockholms läns sjukvårdsområde. Eftersom vi har anställningsstopp kan externa sökande inledningsvis erbjudas vikariat på 6 månader, med möjlighet till fortsatt anställning. Som assistent kommr du i första hand att arbeta med administration av våra utbildningar och föreläsningar och svara på frågor från kursdeltagare per telefon och e-post. Du kommer även att bistå i arbetet med våra webbplatser och ansvara för trycksakshantering. Dessutom tillkommer arbetsupgifter som postlista, avtals- och akthantering, viss löneadministration och andra vanligen förekommande assistentuppgifter. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har arbetat några år som assistent. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kursadministration och /eller informations- och webbarbete och har god datavana. Du trivs med din roll som assistent, gillar att ta eget ansvar och att ha många varierande arbetsuppgifter. Du har även en hög servicekänsla. Stor vikt fästes på personlig lämplighet och samarbetsförmåga.