OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.
Hjälpmedelsservice har ansvaret för tekniskt avancerade hjälpmedel till personer med funktionsnedsättning inom rörelse-, kognitions- och kommunikationsområdet. Hjälpmedelsservice ska vara ett kompetenscentrum och ett stöd till hjälpmedelsenheter genom att koordinera vissa samordnings-, kompetens- och stöduppgifter.
Vi jobbar på uppdrag av länets kommuner och enheter inom Landstinget i Värmland.
Enheten ingår i Området öppenvård
ARBETSUPPGIFTER
Som assistent inom hjälpmedelsservice jobbar man främst med hantering av leverantörs- och kundfakturor samt bokföring och kontoavstämning. I tjänsten ingår det också redigeringsarbete på hjälpmedelsservice hemsida, telefonpassning, beställning av kontorsmateriel, perukbidragshantering, bokning av tjänsteresor, posthantering samt andra sedvanliga administrativa arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst ekonomisk gymnasieutbildning och har praktisk erfarenhet av ekonomiarbete och gärna erfarenhet av lagerredovisning.
Du har god datorvana och erfarenhet av arbete i datorbaserade system.
Du är som person serviceinriktad, noggrann och har en god förmåga att självständigt planera och utföra arbetsuppgifter under eget ansvar. I kontakter med våra kunder är det särskilt viktigt med ett bra bemötande.
Du är kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga tillsammans med en uttalad servicekänsla. Du trivs med att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra.
Rollen förutsätter flexibilitet eftersom arbetsuppgifterna är av varierande karaktär.
Stor vikt kommer att läggas vid erfarenhet av ekonomiskt arbete och dina personliga egenskaper.
B-körkort erfordras då resor i tjänsten förekommer.
ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.
Utdraget får inte vara äldre än ett år.
Du hittar blanketten på www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Roger Almén, verksamhetschef
054-61 71 81
Niklas Andersson, driftansvarig
054-61 71 45
Ingela Svensson, verksamhetsutvecklare
054-61 71 58