OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta chansen att utvecklas inom inköp hos Hällde i Stockholm (Kista) och sök rollen som inköpsassistent redan idag!
Vi söker dig som är serviceorienterad och vill stötta inköpsteamet på ett av världens ledande företag inom tillverkning av köksutrustning för professionellt bruk. Gruppen behöver förstärkning och söker dig som vill arbeta operativt med inköp och bli en del av ett trevligt företag och sammansvetsat team. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående fram till 22 juli 2022. Välkommen in med din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Som inköpssassistent hos Hällde får du möjlighet att fortsätta utvecklas inom operativt inköp och du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt. Hälldes leverantörer finns både i Sverige, Europa och Asien och du kommer till en familjär arbetsmiljö med högt i tak och fin sammanhållning.
Som konsult via TNG Tech arbetar du tryggt med kollektivavtal, försäkringar och självklart friskvårdsbidrag.
Dina arbetsuppgifter
Som inköpsassistent arbetar du med operativt inköp och har telefon och dator som främsta arbetsverktyg. Rollen innebär många kontaktytor både internt och externt. Du kommer att arbeta med våra leverantörer i Sverige, Europa och Asien.
Arbetsuppgifterna består i:
• Hantera och följa upp ordererkännanden
• Bevaka leveranser
• Rapportera eventuella avvikelser i inflödet av material
• Registervård
Värt att veta
Du ingår i ett litet team med planerare och inköpare, där ni kommer att arbeta tätt tillsammans.
Arbetstiderna är måndag-torsdag 08.00-16.30 och fredagar 08.00 - 16.00. Konsultuppdraget förväntas starta så snart som möjligt och pågår till 22 juli 2022. Hällde sitter i fina lokaler med ca 10 min gångväg från tunnelbanestation och pendeltåg i Kista.
Våra förväntningar
För att passa i rollen som inköpsassistent behöver du vara engagerad och noggrann. Vi söker dig som har god telefonvana och är van användare av IT-system och trivs med att ha många externa kontakter i form av t.ex. leverantörer. Har du arbetat i ett affärssystem tidigare är detta meriterande. Du trivs med att ha telefonen som arbetsverktyg och tycker om att ha daglig kontakt med andra samt har lätt för att kommunicera tydligt. Du är en person som är driven och vill framåt, och som inte är rädd för att hugga i där det behövs.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande uppdrag. Dessutom behöver du behärska både engelska och svenska i tal och skrift. Har du relevant utbildning för uppdraget ser vi detta som meriterande.
Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07