OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Finansinspektionen är en statlig myndighet som övervakar företagen på finansmarknaden. FI:s uppdrag är att bidra till ett stabilt finansiellt system som präglas av högt förtroende med väl fungerande marknader som tillgodoser hushållens och företagens behov av finansiella tjänster samtidigt som det finns ett högt skydd för konsumenter. Verksamheten finansieras genom statsanslag och avgifter från de finansiella företagen. FI har cirka 600 anställda. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB.
Vill du arbeta som assistent inom arkiv och registratur på Finansinspektionen i Stockholm? Har du tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig sektor och har ett sinne för struktur? Då vill vi gärna berätta mer!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu 3 st arkiv/registratorsassistenter till Finansinspektionen i Stockholm. Finansinspektionens uppdrag är att bidra till att det finansiella systemet fungerar effektivt och stabilt. Myndigheten ska också verka för ett gott konsumentskydd i finanssektorn. Nu har de behov av förstärkning till registraturen. Arbetet utförs på plats i Finansinspektionen lokaler på Brunnsgatan i Stockholm. Vissa möjligheter till distansarbete finns.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Arbetet består i huvudsak av att kvalitetsgranska och avsluta ärenden i myndighetens ärendehanteringssystem Platina. Arbete i myndighetens arkivlokaler kan även komma att ingå i uppgifterna.
Krav för tjänsten
Erfarenhet av att arbeta som arkiv- eller registratorsassistent inom kommun eller statlig myndighet
Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem/diarium
Meriterande krav
Erfarenhet av att avsluta och arkivera ärenden
Vana vid sorteringsarbete i arkiv
Goda kunskaper i engelska och svenska
Erfarenhet av arbete i arkivlokal med sortering och uppställning av arkivmaterial på hyllor
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med start 2023-10-01 till och med 2023-12-01.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-10-02. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.