OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket söker personal!
Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige och internationellt. Det innebär att vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått nej på sin ansökan och måste lämna landet.
Migrationsverket har kontor över hela landet och har idag cirka 3 100 anställda.
Till enheten i Boden söker vi
Assistent inom asylprövningen
Arbetsuppgifter
Som assistent utför du dataregistreringar, bereder ärenden och expedierar beslut. I dina arbetsuppgifter ingår också administration rörande bland annat biträden och tolkar, post, fax - och dossierhantering. Även enklare beslutsfattande samt telefonservice inom asylprövning ingår i arbetsuppgifterna.
Kvalifikationer
Vi ser helst att du har administrativ gymnasieutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av administration av förvaltningsrättsliga ärenden. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, ha goda kunskaper i engelska och gärna ytterligare något språk. Det är viktigt att du är noggrann och har god serviceförmåga samt god förmåga att samarbeta och att arbeta självständigt.
Svenskt medborgarskap krävs.
Upplysningar
Tillsättningen sker under förutsättning att anställningen inte tas i anspråk av beredningsgruppen.
Vill du veta mer tala med kontaktperson Ewa Berg.
Välkommen med din ansökan och meritförteckning! (betygskopior kan medtas vid eventuell intervju).