Assistent inom juridik

Assistent inom juridik

Arbetsbeskrivning

Letar du efter nya möjligheter på en dynamisk och spännande arbetsplats hos en av världens bästa lastbilstillverkare? Scania söker nu en ny assistent / paralegal till sin juristavdelning, Corporate Legal Affairs.

I tjänsten kommer du att arbeta i en internationell miljö tillsammans med ditt närmaste team på Scanias huvudkontor i Södertälje. Arbetets karaktär medför dagliga kontakter med stora delar av Scanias verksamhet, både lokalt och globalt, inkl. koncernledning, styrelse och ägare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Stöd till Chefsjurist med bl.a. kalenderhantering, bokning av möten/konferenser, resebeställningar, presentationer och rapporter.
• Planering och administration inför styrelsemöten och revisionskommittémöten i Scanias moderbolag.
• Bolagsadministration och registreringar avseende Scanias svenska dotterbolag
• Ansvar för administration av undertecknande, notarisering och legalisering av originalhandlingar, fullmakter och andra dokument.
• Hantera och utveckla avdelningens användning av digitala verktyg och system, som dokumenthanteringssystem, interna webbsidor mm.
• Ansvar för avdelningens arkiv.
• Ekonomihantering, såsom fakturabetalningar, interndebiteringar, upprättande och uppföljning av budget och kostnadsprognoser.
• Ansvara för praktiska frågor kring kontoret och avdelningen, såsom hantering av post och beställning av kontorsmaterial, datorer, telefoner, möbler, m.m.
• Annat stöd till juristavdelningen i den dagliga verksamheten.

Erfarenhet/kunskaper:

Du har mångårig erfarenhet som assistent med ett brett arbetsområde, gärna från advokatbyrå eller juristavdelning. Utbildning till  eller erfarenhet som paralegal är extra meriterande. Du har även vana av att administrera projekt som kräver medverkan från flera funktioner både nationellt och internationellt. Ett krav är mycket goda kunskaper i både tal och skrift, i såväl svenska som engelska, då du kommer att arbeta på båda språken. Vidare har du utmärkta kunskaper och vana i att arbeta i Office 365-program, gärna även att som superuser hantera andra relevanta IT system såsom ärendehanteringssystem eller liknande.

Som person har du en mycket god organisationsförmåga och ordningssinne. Du är självständig och proaktiv i ditt eget arbete och kan hantera tillfälliga arbetstoppar. Din positiva inställning och flexibilitet är en förutsättning för att hantera en skiftande arbetsvardag där omprioriteringar är nödvändiga. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös, trivs med ett stort kontaktnät och samarbetar bra med andra.

Mer information

För mer information, kontakta Cecilia von Heijne på cecilia.vonheijne@scania.com eller 08 – 553 511 40.

Vi ser fram emot att ta emot ditt CV och personliga brev före den 25 juni. Varmt välkommen med din ansökan!

Bakgrundskontroll kan komma att tillämpas på denna tjänst.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2023
  • Ansök senast: 25 juni 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024