OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi efter en assistent inom kontor och sälj till Valmet! Vi du ta klivet ut i nästa spännande roll och utvecklas inom sälj? Då är detta möjligheten för dig.
Du kommer arbeta i en administrativ roll som sälj- och kontorsstöd på kontoret i Liljeholmen. Behovet har uppdagats då Valmet kommer att implementera ett nytt affärssystem som går live i oktober vilket innebär stora förändringar. Vi söker efter dig som har en back office- eller orderbakgrund och nu vill ta steget och bli säljassistent. Urval och intervjuer sker löpande. Ansök redan idag!
Valmet skapades redan 1946 i Finland och var då tänkt som en av flera förutsättningar för Finland att klara av sitt krigsskadestånd till Sovjetunionen. Idag är Valmet en ledande utvecklare och leverantör av teknik, automation och service inom massa-, pappers- och energiindustrin. Deras kunnande inom fiberteknik erbjuder processer för kemisk och mekanisk massaproduktion.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Inom sälj:
• Ansvara för administrativt stöd till nya ordrar
• Etablering av projekt i ERP-system
• Förbättra och korrigera projekt
• Uppföljning i CRM-systemet
• Följa säljprognoser
Inom kontor:
• Ansvara för daglig kontorsdrift
• Hantera post och försändelser
• Ansvara för kontorsytor såsom konferensrum, kök och liknande ytor
• Ansvara för kontorsmaterial såsom kaffe, frukt osv.
• Koordinera inköp, förvaring och frakt av arbetskläder
• Agera kontaktperson för byggnadsunderhåll i Stockholm och Tumba
• Arrangera och koordinera interna och externa möten och konferenser
• Assistera platschef och övriga ansvariga med uppföljningar, rapporter och övriga administrativa uppgifter
I övrigt kommer du också:
• Vara kontaktperson för leverantörer gällande resor och visum
• Hantera bokningssystem och assistera gäster och utländska anställda med hotell och resebokningar vid behov
Vem är du?
• Minst avslutad gymnasieutbildning
• Gärna arbetat tidigare som back office-stöd med globala affärssystem eller annan bakgrund inom controlling eller sälj
• Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
• Kommunicerar obehindrat på engelska, både muntlig och skriftligt
• Serviceminded, flexibel och initiativtagande
• Organiserad och strukturerad
Meriterande med erfarenhet från att tidigare jobbat på ett internationellt företag
Övrig information:
Uppdraget är på heltid i 6 månader med start omgående. Ambitionen är att därefter bli anställd direkt hos Valmet. Arbetet kommer ske från kontoret. Urval och intervjuer sker löpande! Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson