OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arjeplogs kommun är en liten, ca 3.100 invånare, belägen vid Hornavan i Lappland. Vi har ett överflöd av vacker natur och möjligheter till ett rikt friluftsliv. Vintertid har kommunen en stark internationell prägel med tanke på den stora biltestverksamheten som förekommer. I tätorten har man nära till jobb, service och affärer. och Stockholm finns på drygt två timmars avstånd med bil/direktflyg. Här finns livskvalite och framtidstro. Kvalifikationer: ADB-utbildning, god datorvana. Gärna utbildning från förvaltningslinje eller likvärdig utbildning. Vi söker en person med erfarenhet av att arbeta självständigt och som behärskar Officepaketets program. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Godkänt tjänstbarhetsintyg skall lämnas för erhållande av tjänst. Arbetsuppgifter: Posthantering, diarium, registrering, IT-baserat-diarium, utförande av kommunala protokollsrutiner, fakturahantering, arkiveringhantering, utvecklingsfrågor, ärendeberedning inför nämnd och protokollskrivande vid KFU-nämnd vid behov.