Assistent Kundtjänst Hjälpmedelscentralen

Assistent Kundtjänst Hjälpmedelscentralen

Arbetsbeskrivning

Vi erbjuder
Har du erfarenhet av en administrativ och serviceinriktad roll hos en offentlig arbetsgivare? Vi erbjuder nu en bred roll som assistent/kundtjänst på Hjälpmedelscentralen!

Du har daglig kontakt med brukare/patienter, logistiksupporten och förskrivare framförallt via telefon samt meddelande och tar emot beställningar på förbrukningsartiklar, stöttar i beställnings- och leveransfrågor, makuleringar etc.

Du arbetar dagligen i IT-systemet Sesam LMN, Cosmic och deltar i registervård. Håller i utbildningar digitalt i Sesam LMN.

Placering är möjlig i antingen Kalmar eller Västervik. Resor över länet kan förekomma, därav krävs B-körkort.

Vi söker
dig med gymnasieutbildning och/eller gärna högre utbildning inom kundservice/logistik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en liknande roll i offentlig verksamhet. Vi söker dig som har god datorvana och erfarenhet att arbeta i olika IT-system.

Du är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar. Du samverkar väl såväl med förskrivare, brukare/patienter och medarbetare på din enhet och andra enheter. Du är lyhörd, saklig och korrekt med ett gott bemötande i varje enskilt fall. Du har hög kommunikationsförmåga, både genom tal och skrift. Då vi arbetar med flera olika arbetsuppgifter och du kommer ha kollegor i över länet är flexibilitet och samarbete en förutsättning. Du är van att organisera och planera ditt arbete så att tidsramar är möjliga att hållas.

Vi hanterar ansökningar löpande.

Vår arbetsplats
Hjälpmedelscentralerna i Kalmar och Västervik arbetar tillsammans med Region Kalmar läns vårdgivare i hjälpmedelsfrågor. Hjälpmedelskonsulenter och hjälpmedelstekniker arbetar med konsultation, utbildning, hjälpmedelsutprovning, anpassning, service och underhåll av hjälpmedel. Vi är 16 medarbetare med olika roller. Hjälpmedelscentralen är en del av basenheten Logistik.

Vi är en del av Regionservice, som består av 500 medarbetare från flera olika yrkesgrupper med specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter.

Vi och våra 7 000 kollegor på Region Kalmar län jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kalmar län, Regionservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2021
  • Ansök senast: 28 oktober 2021

Postadress

Malmbrogatan 13
KALMAR, 39249

Liknande jobb