OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Sekretariatet ingår som en enhet i landstingsdirektörens staber och ansvarar för stöd till landstingets politiska organisation och landstingsdirektören. En viktig uppgift är att underlätta samarbetet mellan den politiska nivån och verksamheten. Sekretariatet har ansvaret för ärendehantering för landstingsstyrelsen, landstingsfullmäktige, beredningar och landstingsråd. På sekretariatet finns landstingets registrator, landstingets arkiv och de juridiska resurserna för kommunaljuridik., juridik om offentlighet och sekretess och landstinget som offentlig myndighet. På sekretariatet hanteras också risk- säkerhets- och krisberedskapsfrågor. Som assistent på sekretariatet arbetar du med ett brett område av allmänna kontorsuppgifter. Du samordnar och skriver protokoll i olika utskott. Sköter bokningar/anmälningar/beställningar för diverse konferenser m.m. Fakturahantering ingår i tjänsten. Arbete i personalsystemet Heroma. För att trivas med arbetet bör du ha intresse för dessa arbetsuppgifter. Vara serviceinriktad och gärna ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Gymnasieutbildning eller motsvarande. Meriterande är erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Utifrån landstingets omställningsarbete har redan tillsvidareanställda assistenter, läkarsekreterare och motsvarande inom Jämtlands läns landsting företräde till denna tjänst.