Assistent med "det lilla extra" sökes!

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Maxkompetens söker för uthyrning till kundföretag en assistent som har "det lilla extra". Vår kund är ett familjeföretag som arbetar med att importera högkvalitativ choklad från Frankrike, Belgien och Italien. Företaget startade för 22 år sedan med ambitionen att göra kvalitetschoklad tillgänglig för alla. Företaget är framgångsrikt och består av 5 anställda och en driven säljkår som finns över hela Sverige. Vår kund har nu behov av en assistent som kan växa in i företaget och som vill stanna länge. Du kommer att arbeta med varierande arbetsuppgifter, allt från kontakt med leverantörer och distributörer till fakturering, information till säljare, ta emot besökare, enklare ekonomiuppgifter, beställningar till att vara med och komma med förslag på ny design för askar och förpackningar. På företaget finns idag en person med samma befattning och du kommer att arbeta nära samtliga anställda i företaget. Företagsklimatet är familjärt och fartfyllt och personligt. För rätt person finns alla möjligheter att växa, lära sig nytt och få vara med om en spännande utveckling. Företaget är beläget i mycket trevliga lokaler i norra City. Krav på person: Vi söker dig som har gymnasial utbildning, gärna med inriktning på ekonomi eller administration. Du är van vid att arbeta med datorn och behärskar Word, Excel och Power Point. Mycket goda kunskaper i engelska är ett krav du då har kontakt med leverantörer i andra länder. Kunskaper i franska och italienska är meriterande. Att arbeta hos vårt kundföretag kräver engagemang, god förmåga att hantera stress och känsla för stil och uppförande. Företaget är litet till antal personer och arbetet kräver att du är flexibel och med lätthet kan bemöta olika typer av människor. Du är en strukturerad person med naturlig servicekänsla som har lätt för att lära dig nya saker. Initiativförmåga och förmåga att lösa problem är dina specialiteer. Intresse för choklad är meriterande. Ditt sätt och din inställning värderas högre än faktiska meriter vid urvalet till denna tjänst. Arbetet kräver också att du ibland behöver arbeta på kvällar och helger, då verksamheten är säsongsbetonad och t.ex. fackmässor och liknande hålls på helger. Vår kund har höga krav på dig men du kommer att få möjlighet att utvecklas och du kommer att ha ett spännande, varierande och roligt arbete med trevliga arbetskamrater. Då det finns en hund på arbetsplatsen är det viktigt att du inte är pälsdjursallergiker. För en jämnare könsfördelning välkomnar vi särskilt manliga sökande. Start: Omgående Omfattning: Minst 75 % tillsvidare Arbetstid: Dagtid, kontorstid. Arbete kväll och helg kan förekomma. Plats: Stockholm City Lön: 100:-/ timme + sem.ersättning

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 12 februari 2009
  • Ansök senast: 28 februari 2009

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024