OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migration är en av de stora globala framtidsfrågorna. Det är vår uppgift att förverkliga uppdraget från riksdag och regering och möta de ständiga förändringarna i omvärlden med ökad effektivitet, kvalitet och service. Nu expanderar vi med anledning av situationen i omvärlden som leder till en ökad inströmning av asylsökande.
Migrationsverket övergick den 1 januari 2015 till en ny regional organisation som ska leda till en verksamhet med ökad kvalitet och effektivitet samt öka möjligheterna till lokalt ledarskap med helhetssyn. Sex regioner inrättades, med var sin huvudort i Malmö, Göteborg, Stockholm, Norrköping, Uppsala och Boden.
Vid mottagningsenheten i Åby utanför Uppsala finns ett utreseboende som bedrivs i Migrationsverkets regi med ca 150 boendeplatser. Enheten utreder och handlägger även frågor kring återvändandeprocessen för asylsökande. Enheten har ca 20 medarbetare: enhetschef, teamledare, boendevärdar, handläggare och en reception där vi möter våra boende.
Arbetsbeskrivning
Till region Mitt, Åby boendeverksamhet söker vi
Assistent med inriktning ekonomiadministration/personaladministration
Region Mitt har sin huvudort i Uppsala och omfattar orterna Söderhamn, Hedemora, Lindesberg, Uppsala, Gävle, Västerås, Örebro och Karlstad.
Du hanterar självständigt löpande personaladministration, fungerar som enheternas personalredogörare och medverkar aktivt i enheternas rekryteringsprocesser.
Du utgör en stödfunktion för enhetschefen i alla frågor som rör personal och budget. Du skall självständigt i förhållande till enhetschef initiera och föreslå åtgärder som faller inom dessa ansvarsområden.
Du deltar aktivt i enheternas budgetprocess samt löpande ekonomisk uppföljning. Du ska upprätta statistik och hantera fakturor på enheterna.
Arbetet innebär kontakt och samarbete med övriga medarbetare både på de egna och andra enheter. I övrigt utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktion.
Vem är du?
Vi ser att du som söker har lägst gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi, KY-utbildning inom ekonomiadministration, personaladministration eller har annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med personaladministration och ekonomi. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och du har goda kunskaper i Officepaketet. Kunskaper i något PA-system, ekonomisystemet Agresso eller Raindance är meriterande. Erfarenhet av arbete i offentlig sektor är också meriterande. Vi ser att du är strukturerad, självgående samt har en god servicekänsla. Krav ställs på flexibilitet och mycket god samarbetsförmåga
Vad kan vi erbjuda dig?
Befattningen är tillsvidare med sex månaders provanställning.
Kontorsarbetstid måndag - fredag.
Arbetsplatsen är förlagd till Åby, ca 1 mil öster om Uppsala
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.
Kontaktperson
I den här rekryteringen samarbetar vi med Manpower. Om du har frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Solbritt Sjöholm via mejl solbritt.sjoholm@se.experis.com eller telefon 018-18 59 79
Fackliga representanter
Aiaz Ahmad ST
010- 485 24 04
aiaz.ahmad@migrationsverket.se
Andreas Pettersson SECO
010 – 485 42 51
andreas.p.pettersson@migrationsverket.se
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 23 mars 2015.
Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringsverktyg.
Observera att din ansökan inte behandlas här. Vi tar endast emot ansökningar via Migrationsverkets rekryteringssystem. För att komma med i urvalet vänligen sök via länken: Ansök här
Kontaktpersoner på detta företaget
Christine Johanson
Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall
Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin
Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström
Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71