Assistent med inriktning mot ekonomi/personal

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

Migrationsverket söker assistent med inriktning ekonomiadministration/personaladministration

Migration är en av de stora globala framtidsfrågorna. Det är vår uppgift att förverkliga uppdraget från riksdag och regering och möta de ständiga förändringarna i omvärlden med ökad effektivitet, kvalitet och service.
Migrationsverket driver ett omfattande och långsiktigt utvecklingsarbete baserat på Leanmetodiken. Nya idéer behövs ständigt kring hur man ska arbeta och hur man ska ta tillvara och utveckla chefers och medarbetarnas kunskap, engagemang och vilja att bidra till myndigheten. Migrationsverket övergick den 1 januari 2015 till en ny regional organisation som ska leda till en verksamhet med ökad kvalitet och effektivitet samt öka möjligheterna till lokalt ledarskap med helhetssyn. Sex regioner inrättades, med var sin huvudort i Malmö, Göteborg, Stockholm, Norrköping, Gävle och Boden.

Till mottagningsenheten i Boris söker vi nu:


Assistent med inriktning ekonomiadministration/personaladministration

Arbetsbeskrivning
Du hanterar självständigt löpande personaladministration, fungerar som enheternas personalredogörare och medverkar aktivt i enheternas rekryteringsprocesser.
Du utgör en stödfunktion för enhetschefen i alla frågor som rör personal och budget. Du skall självständigt i förhållande till enhetschef initiera och föreslå åtgärder som faller inom dessa ansvarsområden.
Du deltar aktivt i enheternas budgetprocess samt löpande ekonomisk uppföljning. Du ska upprätta statistik och hantera fakturor på enheterna.
Arbetet innebär även mycket kontakt och samarbete med övriga medarbetare både på de egna och andra enheter. I övrigt utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktion.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har lägst gymnasieutbildning med inriktning på ekonomi, KY-utbildning inom ekonomiadministration, personaladministration eller har annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med personaladministration och ekonomi. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och du har goda kunskaper i Officepaketet. Kunskaper i något PA-system, ekonomisystemet Agresso eller Raindance är meriterande. Erfarenhet av arbete i offentlig sektor är också meriterande. Vi ser att du är strukturerad, självgående samt har en god servicekänsla. Krav ställs på flexibilitet och mycket god samarbetsförmåga.

Upplysningar
Befattningarna är tillsvidare med sex månaders provanställning.
Resor inom regionen kan förekomma.
Vissa anställningar är idag schemalagda till dag, kväll samt helg. Arbetstiderna kan komma att ändras efter verksamhetens förutsättningar.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer
I denna rekryteringsprocess använder vi oss av Academic Work; vid frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta joanna.bonn@academicwork.se

Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast den 22/6.
Vi tar emot din ansökan via Migrationsverkets rekryteringskanal.

 


Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 juni 2015

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024