OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Norrköping är en av de svenska kommuner som växer snabbast. Vi står inför en omfattande stadsomvandling och nya stadsdelar växer fram. Ostlänken och en ny centralstation ska byggas liksom Inre hamnen – det största stadsutvecklingsprojektet i vår stads historia.
På Samhällsbyggnadskontoret arbetar cirka 400 personer i ett nära samarbete för att hela samhällsbyggnadsprocessen ska fungera effektivt och samordnat. Vi jobbar på uppdrag av kommunstyrelsen, byggnads- och miljöskyddsnämnden, samhällsplaneringsnämnden och tekniska nämnden.
Enheten Dokument och nämnd ligger under avdelningen Ekonomi och administration, och är ett stöd i hanteringen av allmänna och tekniska handlingar. Vi ansvarar för posthantering, registrering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar. Här finns kommunens digitala tekniska arkiv som arbetar med skanning, registrering och utlämnande av tekniska handlingar. Vi ser också till att våra politiker får bra underlag för beslut och att nämndsammanträdena protokollförs.
ARBETSBESKRIVNING
Som assistent ingår du i registratorsgruppen tillsammans med tre kollegor, i gruppen finns ett gott samarbete och en stark gemenskap.
Tillsammans ansvarar ni för postöppning, registrering av handlingar och ärenden, skanning och arkivering.
Utöver detta är en stor del i tjänsten samordning av och utlämnade av allmänna handlingar.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har registratorsutbildning och/eller arkivutbildning eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Du har goda kunskaper i offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen.
Har du erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig verksamhet är det meriterande.
Du har ett strukturerat arbetssätt, och är stabil och serviceinriktad. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter, du är stabil även i stressade situationer.
Vidare har du förmåga att se relationer i sitt rätta perspektiv, och skiljer på det personliga och professionella.
Du har också en god språklig analytisk förmåga och lätt för att utrycka dig i tal och skrift.
Du är van vid att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, exempelvis Public 360, och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya administrativa system.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på sex månader, från tillträdesdatum, med möjlighet för förlängning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta enhetschef Pernilla Nilsson på 011-15 16 38, pernilla.nilsson@norrkoping.se, eller rekryteringsspecialist Anna-Therése Dijak, på 011-15 30 43, anna-therese.dijak@norrkoping.se.
Vi vill ha din ansökan senast den 22 november. Urval kan komma att ske löpande.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.